Te osoby zostaną obsłużone bez kolejki! Popularna sieć handlowa przypomina o kasach pierwszeństwa

Martyna P.
Newsy
26.03.2025 21:01
Te osoby zostaną obsłużone bez kolejki! Popularna sieć handlowa przypomina o kasach pierwszeństwa

W odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów, sieć Lidl wprowadziła inicjatywę, która ma na celu poprawę komfortu zakupów w swoich sklepach. Nowe rozwiązania mają na celu dostosowanie przestrzeni handlowych do oczekiwań różnych grup klientów.

Sieć przypomina o udogodnieniach dla klientów

Lidl przypomniał o wprowadzonych udogodnieniach z okazji nadchodzącego Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. To doskonała okazja, by zwrócić uwagę na potrzeby osób ze spektrum autyzmu i promować rozwiązania, które ułatwiają im codzienne funkcjonowanie, w tym zakupy w sklepach. 

Ciche godziny w Lidlu 

Sieć sklepów Lidl zdecydowała się na wprowadzenie "cichych godzin". 

W wyznaczonych godzinach jest wyciszona muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia.

Akcja obowiązuje we wszystkich sklepach Lidl w Polsce w następujących godzinach:

  • piątki: 8:00–10:00,

  • soboty: 19:00–21:00.

Rozwiązanie to dedykowane jest osobom w spektrum autyzmu oraz z nadwrażliwością sensoryczną. 

Inicjatywa została opracowna we współpracy z Fundacją JiM, a jej głównym celem jest ułatwienie w dokonywaniu zakupów przez klientów z ASD. 

Te osoby zostaną obsłużone bez kolejki 

Osoby, które zadeklarują, że znajdują się w spektrum autyzmu, mogą skorzystać z obsługi poza kolejnością w kasach pierwszeństwa, bez konieczności przedstawiania jakiejkolwiek dokumentacji. Zazwyczaj jest to kasa nr 1.

"W celu ułatwienia codziennego funkcjonowania osobom ze spektrum autyzmu Lidl Polska wprowadził we wszystkich swoich sklepach „ciche godziny”. Głównym założeniem akcji, nad której wprowadzeniem sieć pracowała już od dawna, jest zapewnienie odpowiednich warunków codziennego funkcjonowania osobom ze spektrum autyzmu. Z raportu z analizy badania ankietowego przygotowanego przez Fundację JiM, wynika że dla większości osób z ASD zakupy są negatywnym doświadczeniem, a najbardziej uciążliwymi czynnikami w ich trakcie jest hałas, ostre oświetlenie, czy kolejki do kasy" - czytamy w komunikacie Lidla. 

Sieć apeluje do pozostałych klientów

Sieć apeluje do pozostałych klientów o wyrozumiałość i cierpliwość wobec osób korzystających z tej opcji, aby zapewnić im komfort i sprawną obsługę.

Kto ma prawo do obsługi poza kolejnością?

W polskim systemie istnieje jasno określona lista osób uprzywilejowanych, które mogą korzystać z obsługi poza kolejnością – zarówno w placówkach medycznych, jak i w miejscach publicznych. Do takich grup należą m.in.:

  • kobiety w ciąży,
  • osoby z niepełnosprawnościami,
  • inwalidzi wojenni i wojskowi,
  • honorowi dawcy krwi
  • osoby represjonowane politycznie.
Zamknij ×
Kluczowe Punkty
  • Lidl wprowadza "ciche godziny" w sklepach dla osób z nadwrażliwością sensoryczną i w spektrum autyzmu.
  • "Ciche godziny" odbywają się w piątki od 8:00 do 10:00 oraz w soboty od 19:00 do 21:00.
  • Muzyka i komunikaty w systemie nagłośnienia są wyciszane w trakcie "cichych godzin".
  • Inicjatywa powstała we współpracy z Fundacją JiM.
  • Osoby w spektrum autyzmu mogą być obsługiwane poza kolejnością w kasach pierwszeństwa.
  • Lidl apeluje do pozostałych klientów o wyrozumiałość dla osób korzystających z tej inicjatywy.
Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną