Z drogerii Rossmann i DM znikną produkty, które początkowo miały duży potencjał. Ta zaskakująca decyzja spowodowana jest zarówno wewnętrznymi problemami marki, jak i zmieniającą się sytuacją na rynku. Konsekwencją tej decyzji będzie utrata pracy przez setki osób. Poznaj szczegóły.
Produkty marki Foodspring znikną z półek
Produkty marki Foodspring niebawem znikną z półek Rossmanna i DM. Decyzja ta wpłynie na życie wielu osób, bo doprowadzi do zlikwidowania wielu stanowisk pracy.
Koniec pewnej ery-pożegnanie z Foodspringiem. Z ciężkim sercem musimy ogłosić, że nasza podróż dobiega końca. Będziemy wysyłać nasze produkty do czerwca. Dziękujemy za Waszą miłość, zaufanie i wsparcie przez te wszystkie lata. - czytamy w komunikacie marki.
Stracony potencjał Foodspring?
Marka Foodspring powstała w 2013 roku, a założyli ją Tobias Schrempp i Philipp Schüle.
Był to bardzo obiecujący początek, bo wtedy produkty kategoryzowane jako zdrowa żywność (batony proteinowe, białko, suplementy) dopiero zyskiwały na popularności.
W 2019 roku w markę zainwestował nawet amerykański gigant - Mars. Wydawało się więc, że to tylko kwestia czasu i Foodspring stanie się prawdziwym liderem na rynku ze zdrową żywnością.
Foodspring nie podołał konkurencji
Marka Foodspring na początku swojej działalności była jednym z liderów w swojej kategorii.
Niestety, z powodu ogromnej i stale rosnącej konkurencji na rynku zdrowej żywności i suplementów diety oraz w wyniku wewnętrznych problemów firmy, ostatnie dwa lata dla marki były prawdziwym wyzwaniem.
Do tego doszły rosnące koszty marketingowe, bez których produkty marki po prostu znikały na tle setek podobnych produktów na półkach.
W 2023 roku Foodspring odnotowała spadek przychodów o 25% w porównaniu z poprzednim rokiem.
220 osób straci pracę
Decyzja z likwidacji marki Foodspring to nie tylko brak ich produktów na półkach Rossmanna i DM, ale też utrata pracy przez 220 osób.