Znana zagraniczna sieć dyskontowa intensywnie rozwija swoje operacje w Polsce, planując otwarcie kolejnych placówek w kilku miastach do końca roku. Dzięki temu chce stać się istotną konkurencją dla popularnych już w Polsce sieci oferujących produkty niespożywcze w przystępnych cenach. Ekspansja ma być bezpośrednią odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie polskich konsumentów na szeroką ofertę niedrogich produktów użytkowych, co czyni Polskę jednym z kluczowych rynków w Europie.
Dynamiczny rozwój Woolworth na polskim rynku
Ta niemiecka sieć, Woolworth, pojawiła się w Polsce w 2023 roku, otwierając do tej pory 34 sklepy, w tym w takich miastach jak Warszawa, Poznań, Kraków i Łódź. Sklepy Woolworth wyróżniają się szerokim asortymentem artykułów niespożywczych w niskich cenach, co przyciąga klientów szukających korzystnych okazji. Marka zapowiada kolejne otwarcia w 2024 i 2025 roku, co ma umocnić jej pozycję na rynku i wzmocnić konkurencję z takimi gigantami jak Pepco i Action.
Gdzie powstaną nowe sklepy? Lista lokalizacji na 2024 rok
Jeszcze w 2024 roku klienci będą mogli odwiedzić nowe placówki Woolworth w różnych częściach kraju. Oto pełna lista nadchodzących otwarć, pogrupowana według województw:
-
Mazowieckie:
- Garwolin, Trakt Lwowski – otwarcie 21 listopada
- Radom, ul. Bolesława Chrobrego – otwarcie 19 grudnia
-
Śląskie:
- Mikołów, ul. Rybnicka – otwarcie 21 listopada
- Zabrze, ul. Mielżyńskiego – otwarcie 5 grudnia
- Bielsko-Biała, ul. Warszawska – otwarcie 5 grudnia
-
Wielkopolskie:
- Ostrów Wielkopolski, ul. Jerzego Ofierskiego – otwarcie 28 listopada
-
Dolnośląskie:
- Świdnica, ul. Przemysłowa – otwarcie 30 listopada
-
Pomorskie:
- Chojnice Lipienice, ul. Podmiejska – otwarcie 13 grudnia
-
Podkarpackie:
- Rzeszów, ul. Leopolda Lisa-Kuli – otwarcie 12 grudnia
Nowe lokalizacje pozwolą Woolworth na dalsze zacieśnianie swojej obecności na polskim rynku i dotarcie do szerszego grona klientów.
Ekspansja w 2025 roku: otwarcia w Jeleniej Górze i Ostródzie
Na początku przyszłego roku Woolworth planuje kolejne otwarcia, co wpisuje się w jej długofalową strategię rozwoju w Polsce. W styczniu 2025 r. sieć pojawi się w dwóch nowych miastach:
-
Dolnośląskie:
- Jelenia Góra, aleja Jana Pawła II – otwarcie 17 stycznia
-
Warmińsko-Mazurskie:
- Ostróda, ul. Składowa – otwarcie 23 stycznia
Kontynuując rozwój, Woolworth zamierza ostatecznie otworzyć aż 1000 placówek na terenie całego kraju, co jest ambitnym celem, biorąc pod uwagę dotychczasowe działania w Niemczech, gdzie sieć posiada około 700 sklepów.
Bogata oferta i format dyskontowy – atuty Woolworth
Woolworth to dyskont, który przyciąga klientów szerokim asortymentem produktów niespożywczych. W jego ofercie znajdziemy m.in. odzież, tekstylia, akcesoria do domu, małe AGD, elektronikę użytkową, dekoracje, zabawki i produkty sezonowe. Dzięki różnorodności asortymentu i niskim cenom, Woolworth trafia w potrzeby szerokiego grona klientów. Sklepy tej sieci podzielone są na strefy tematyczne, co ułatwia szybkie zakupy i odnalezienie poszczególnych kategorii produktów.
Rywalizacja na rynku z Pepco i Action
Rosnąca liczba placówek Woolworth na polskim rynku stawia sieć w bezpośredniej konkurencji z Pepco i Action, które oferują zbliżony format dyskontowy. Zwiększona konkurencja może wpłynąć na dostosowanie cen i promocji, co tylko wzmocni pozycję konsumentów. Strategia szybkiej ekspansji Woolworth świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na niedrogie artykuły użytkowe w Polsce, co może pozytywnie wpłynąć na dynamikę rynku.