Linie lotnicze WizzAir opublikowały ważny komunikat w mediach społecznościowych dotyczący systemu rezerwacji.
Awaria systemu rezerwacji WizzAir
Przewoźnik WizzAir opublikował post na platformie Facebook, w którym zwrócił się do klientów z ważną informacją.
W treści czytamy, że linie lotnicze doświadczyły problemu technicznego, który wpłynął na system rezerwacji. Efektem mogą być zmiany w rezerwacjach w aplikacji lub na stronie internetowej. Klienci mogą otrzymać także powiadomienia.
WizzAir prosi o zignorowanie zmian i zapewnia, że poinformuje klientów o rozwiązaniu problemu.
W treści postu czytamy także, że zespół WizzAir intensywnie pracuje nad naprawieniem problemu i przywróceniem lotów.
Przewoźnik podziękował podróżnym za cierpliwość i wyrozumiałość.
„Obecnie doświadczamy problemu technicznego, który wpływa na nasz system rezerwacji. W związku z tym mogą wystąpić zmiany w waszych rezerwacjach w aplikacji lub na stronie internetowej, a także możecie otrzymać powiązane powiadomienia. Prosimy o zignorowanie tych zmian, a my poinformujemy was, jak tylko problem zostanie rozwiązany. Nasz zespół intensywnie pracuje nad naprawieniem problemu i przywróceniem lotów. Dziękujemy za wyrozumiałość i cierpliwość, Wizz Air” - czytamy w mediach społecznościowych przewoźnika WizzAir.
Pod opublikowanym postem znalazło się ponad 800 komentarzy zaniepokojonych i zdezorientowanych klientów. Oto kilka z nich:
"Utknęliśmy w Jordanii, drugi lot odwołany"
"Odwołano mi lot, wróci czy muszę zarezerwować kolejny?"
"Więc loty są odwołane czy nie?"
"Pojutrze mam lot i nadal nie wiem czy został odwołany czy nie. To takie nieprofesjonalne..."
"Usunięto mi rezerwację. Ale jest jak jest..."
"Nie widzę nic w mojej rezerwacji w sobotę"
"Przestaniecie panikować, to problem techniczny, lećcie na swój lot normalnie"
"Mój lot został odwołany , dlaczego????? O co chodzi?"
* komentarze zostały przetłumaczone z języka angielskiego.
Nowe zasady zwrotów za odwołane loty
Przypomnijmy, że dotychczas za odwołany lot linii lotniczych WizzAir (z winy przewoźnika) podróżni otrzymywali:
-
zwrot pełnej kwoty (100%) na konto użytkownika WIZZ lub na konto bankowe (za pośrednictwem pierwotnej metody płatności) lub,
-
zwrot w wysokości 120% wartości biletu na konto WIZZ.
Do portalu „Fly4free.pl” docierały informacje od podróżnych, którzy mówili o zmienionych zasadach zwrotów środków. Klienci linii lotniczych WizzAir informowali, że od września 2024 roku nie ma możliwości otrzymywania „bonusowego” zwrotu środków w wysokości 120% wartości biletu na konto użytkownika WIZZ.
Portal „Wprost.pl” skontaktował się z przewoźnikiem WizzAir. Sasha Vislaus, managerka ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air odpowiedziała, że firma dąży do ujednolicenia zasad w stosunku do praktyk rynkowych. Przewoźnik potwierdził, że zwroty będą wynosić 100% wartości biletu. WizzAir przypomniał, że zwrot w wysokości 120% był jedynie tymczasowym środkiem, który został wprowadzony po pandemii coronawirusa. Jego celem było wspieranie pasażerów z czasie bezprecedensowych zakłóceń.