Od jakiegoś czasu w mediach bardzo głośno zrobiło się o reklamowaniu alkoholu. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości mówi wprost, że jest zakaz. Dotyczy on przede wszystkim reklamowania mocnego alkoholu w przestrzeni publicznej. Problemem jest jednak także promowanie alkoholu wysokoprocentowego w mediach społecznościowych. Z tego powodu Magda Gessler trafiła pod lupę prokuratury. Na razie nie ma postawionych żadnych zarzutów.
Reklamy alkoholu w mediach społecznościowych
Działacze społeczni, głównie Jan Śpiewak, jakiś czas temu zaczął głośno zwracać uwagę na fakt, że podczas gdy w telewizji obowiązuje zakaz reklamowania alkoholu wysokoprocentowego, to w mediach społecznościowych, na przykład na Instagramie, Facebooku itd, jest on reklamowany przez znane osoby nieustannie.
W związku z tym zaczęto zgłaszać do prokuratury niektóre przypadki takich przewinień. Jedną z tych osób jest Magda Gessler.
Magda Gessler zgłoszona do prokuratury
Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom zgłosiło do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez Magdę Gessler. Nie jest ona oskarżona, a jedynie podejrzana. Restauratorka nie usłyszała do tej pory żadnych zarzutów.
Mowa o rzekomym reklamowaniu alkoholu przez restauratorkę, do którego miało dojść w marcu 2023 roku.
„KCPU w maju 2023 r. skierowało do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota w Warszawie zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ujętego w art. 45 [2] ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, polegającego na niezgodnej z ustawą reklamie wina, opublikowanej w marcu 2023 r. na portalu społecznościowym Facebook za pośrednictwem profilu "Magda Gessler””- przekazał dla „Super Expressu” dr n.med. Piotr Jabłoński, dyrektor KCPU.
Sprawa trafiła do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota. Za nielegalne reklamowanie alkoholu grozi grzywna finansowa w wysokości nawet 500 tysięcy zł.
Sukces Magdy Gessler w Polsce
Magda Gessler to renomowana polska restauratorka, krytyk kulinarny i osobowość telewizyjna, znana z pasji do gotowania i promowania polskiej kuchni. Zdobyła ogólnokrajową popularność dzięki prowadzeniu programu „Kuchenne Rewolucje”, w którym pomagała przekształcać niedziałające restauracje w dochodowe przedsiębiorstwa, często wprowadzając radykalne zmiany w menu i dekoracji.
Jej charakterystyczny, bezkompromisowy styl i wyraźna osobowość przysporzyły jej wielu fanów. Gessler jest także właścicielką kilku renomowanych restauracji w Polsce, gdzie podaje dania inspirowane tradycyjną kuchnią polską, ale często w nowoczesnej interpretacji.
Jest postacią medialną, często pojawiającą się w prasie i telewizji, gdzie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w branży gastronomicznej.