W ten weekend wiele banków zapowiedziało przeprowadzenie prac serwisowych, które znacząco mogą wpłynąć na wykonywanie podstawowych usług płatniczych dokonywanych przez klientów. Przedstawiamy szczegóły.
BNP Paribas
W planach na niedzielę, 20 sierpnia, mieści się krótka przerwa techniczna, która będzie trwała od godziny 6.00 do 7.00. W tym okresie, usługi bankowości internetowej GOonline oraz aplikacji mobilnej GOmobile nie będą dostępne.
Warto dodać, że bank zaznacza, iż płatności kartą oraz wypłaty gotówki z bankomatów będą kontynuowane bez zakłóceń, niezależnie od przerwy technicznej.
Bank Pekao
Bank Pekao, ogłosił planowaną przerwę techniczną, na którą należy się przygotować 21 sierpnia. W godzinach od 1.00 do 4.00 nad ranem, mogą wystąpić pewne utrudnienia. W tym okresie, dostęp do serwisu Pekao24 i aplikacji PeoPay będzie niemożliwy. Dodatkowo, niedostępne będą:
- platforma eTrader Pekao
- usługi związane z kartą debetową i bankomatem Banku Pekao
- płatności przy użyciu Blika.
Bank doniósł jednak, że niektóre usługi pozostaną aktywne i nie będą działać z zakłóceniami. Kontynuować będzie można płatności kartą, dokonywać wpłat i wypłat gotówki z bankomatów.
Również serwisy iPKO oraz iPKO Biznes, aplikacja IKO, infolinia oraz płatności "Płacę z iPKO" pozostaną w pełnej funkcjonalności. Bank podkreślił, że prace serwisowe nie wpłyną na stronę logowania do serwisu iPKO, zachęcając klientów do logowania się tak, jak to robili dotychczas.
Bank PBS
W dniu 21 sierpnia, w przedziale czasowym od północy do 00:30, mogą wystąpić przerwy w procesie autoryzacji transakcji przy wykorzystaniu systemu BLIK. Powód to planowane prace serwisowe, o czym poinformował bank w swoim oficjalnym komunikacie.
Bank Pocztowy
Bank Pocztowy informuje, że w niedzielę, 20 sierpnia, klienci mogą napotkać pewne utrudnienia związane z funkcjonowaniem swoich kart. Konkretnie:
- W godzinach od 03:00 do 08:00 nie będzie możliwe pobranie danych karty, w tym kodu CVC2, poprzez bankowość elektroniczną.
- W godzinach od 04:00 do 08:00 wstrzymana zostanie możliwość dokonywania transakcji 3D Secure, które wymagają uwierzytelnienia poprzez podanie kodu przesyłanego za pośrednictwem SMS-a. Warto zaznaczyć, że ta przerwa nie dotyczy transakcji internetowych, które wymagają uwierzytelnienia 3D Secure w ramach bankowości elektronicznej.