Czy istnieje najlepszy wiek na urodzenie dziecka? Naukowcy podali konkretną liczbę.

Patrycja
Ciąża
21.03.2022 13:27

Naukowcy z Korei Południowej odkryli, jaki jest najlepszy wiek na urodzenie dziecka. Sprawdzili też, czy posiadanie dzieci wpływa na długość życia matek. Poznaj wyniki eksperymentu!

Czy istnieje najlepszy wiek na urodzenie dziecka?

Decyzja o posiadaniu dziecka jest indywidualną sprawą każdej kobiety. Dla każdej z nich realna granica starania się o dziecko jest inna i zależy od jej stylu życia, stanu zdrowia i możliwości organizmu.

Z biologicznego punktu widzenia, najlepszy czas na zostanie mamą, przypada między 20. a 25. rokiem życia kobiety. To najbardziej płodny czas w życiu kobiety, a szanse na ciążę bez komplikacji i urodzenie zdrowego dziecka są wtedy największe.

Zdjęcie Czy istnieje najlepszy wiek na urodzenie dziecka? Naukowcy to odkryli! #1

Naukowcy sprawdzili, czy idealny czas na zostanie mamą istnieje

Naukowcy z Korei Południowej postanowili sprawdzić, jaki jest najlepszy czas na urodzenie pierwszego dziecka. Chcieli również przekonać się, jaki ma to wpływ na stan zdrowia oraz długość życia matki. Poznaj wyniki ich eksperymentu!

Według nich to czas między 24. a 25. rokiem życia

Badacze z Uniwersytetu w Seulu przeprowadzili badanie na 4 tysiącach matek, żeby ustalić związek między wiekiem urodzenia pierwszego dziecka, a ich umieralnością. Badacze postanowili sprawdzić, co stało się z kobietami w 18 lat po urodzeniu pierwszego dziecka.

Okazało się, że kobiety, które urodziły swoje pierwsze dziecko w okolicach 24-25 roku życia, żyją najdłużej. Z kolei u tych, które urodziły przed lub po skończeniu tego wieku, ryzyko śmierci z jakiejkolwiek przyczyny w ciągu 18 lat było do 5% wyższe. W okresie badania zmarły 243 matki.

Ekspert wyjaśnia, z czego to wynika

Profesor Sangshin Park, ekspert w dziedzinie epidemiologii na Uniwersytecie w Seulu oraz jeden z członków badania, wyjaśnia z czego wynikają te zależności.

Uważa że młodsze kobiety, które urodziły dzieci będąc w wieku nastoletnim, mają więcej problemów społeczno- ekonomicznych i pochodzą z mniej uprzywilejowanych środowisk. To naraża je na więcej problemów ze zdrowiem, zarówno fizycznym, jak i psychicznym.

Z kolei u starszych matek, wpływ na długość ich życia, może mieć problem z powrotem do formy po ciąży i regeneracją ich organizmu.