Poczekalnia u dentysty? Albo u fryzjera? Przerwa w czasie spotkania? Wygodny fotel, ciepły kocyk i kot na kolanach? Wszystkie te miejsca i sytuacje łączy jedno – w każdej z nich możesz zrobić zakupy on-line. Choć już od dłuższego czasu obostrzenia pozwalają nam na korzystanie z galerii handlowych, wiele osób nadal chętnie kupuje przez internet właśnie ze względu na wygodę. Za co jeszcze lubimy sklepy internetowe?
Na wyciągnięcie ręki… po smartfona
Wiele z nas w zakupach internetowych ceni sobie to, że można je robić praktycznie o każdej porze dnia i nocy i to z dowolnego miejsca. Z kanapy, z ogrodu, z pociągu… – wystarczy tylko dostęp do internetu. Nie potrzebujesz nawet komputera, a jedynie musisz wyciągnąć rękę po smartfona. Żeby jeszcze ułatwiać zakupy on-line, firmy odzieżowe tworzą do tego specjalne, wygodne dla użytkowników aplikacje. Korzystanie z internetowego koszyka daje ci więc sporą elastyczność. Jej przejawem jest też np. możliwość wyboru różnych form płatności, np. szybkiego przelewu czy blika.
Zawsze blisko
Dużą dozę swobody zapewnia też możliwość wyboru formy dostawy internetowych zakupów. Jeśli np. pracujesz aktualnie zdalnie, pewnie chętnie skorzystasz z firmy kurierskiej. Dla niektórych jednak oczekiwanie na paczkę bywa problematyczne, bo uniemożliwia wyjście z domu w danym przedziale czasowym. Zdecydowanie za wygodniejsze uważają więc odebranie przesyłki np. po drodze z pracy czy od znajomych w specjalnych punktach w niektórych sklepach, kioskach lub na stacjach benzynowych albo z paczkomatu, np. w trakcie wieczornego spaceru z psem. Zarówno podczas składania zamówienia, jak i jego odbioru w przypadku sklepów internetowych nie ograniczają cię więc godziny ani dni otwarcia galerii czy samego salonu.
Naprawdę możesz zmienić zdanie
Sklepy internetowe umożliwiają też różne formy zwracania towaru. Jeśli uznasz, że dana rzecz po przymierzeniu okazała się nie do końca trafiona, nie krępuj się jej zwrócić. Oczywiście, możesz ją odesłać, jednak niektóre polskie firmy odzieżowe pozwalają też na to, żeby towar kupiony on-line oddawać w sklepach stacjonarnych. Pamiętaj tylko, że rzeczy muszą posiadać oryginalne etykiety i nie mogą mieć śladów ich użytkowania. Koniecznie zwróć też uwagę na to, ile masz czasu na zmianę decyzji. Przykładowo w sklepach marki Cropp, należącej do polskiej firmy odzieżowej LPP, rzeczy można oddawać nawet do 365 dni od daty sprzedaży, choć tak długi okres nie jest standardem. W kontekście zwrotów nasuwa się także kolejna zaleta zakupów on-line – faktura elektroniczna. Takiego dowodu płatności nie zgubisz tak łatwo, jak sklepowego paragonu, a do tego takie rozwiązanie służy nie tylko tobie, ale i środowisku, bo jest bardziej ekologiczne.
To prawda, że w czasie pandemii wiele osób – nawet tych podchodzących wcześniej do zakupów w sieci z dystansem – przekonało się do internetowych koszyków. Widać jednak, że zakupy on-line mają sporo zalet docenianych niezależnie od sytuacji epidemiologicznej.