Ikea wycofała jeden ze swoim modeli lamp sufitowych. Apeluje do klientów, którzy kupili ten model lampy o jego zwrot do sklepu. Okazuje się, że były przypadki, gdy szklany klosz spadł z sufitu.
Ikea wystosowała oświadczenie i komunikat od klientów swojego sklepu. Każdy, kto posiada niżej wymienioną lampę powinien oddać ją do sklepu, gdzie otrzyma zwrot pieniędzy lub nową lampę. Warto również wiedzieć, że w tym przypadku dowód zakupu nie będzie wymagany.
"Wszystkie nasze produkty są testowane pod kątem zgodności z obowiązującymi standardami i przepisami. Mimo to, IKEA otrzymała zgłoszenia od klientów informujące o przypadkach, gdy szklany klosz lampy sufitowej CALYPSO (nr artykułu w Polsce 200.324.15) spadł. W trosce o bezpieczeństwo klientów, aby uniknąć podobnych wypadków, IKEA podjęła decyzję o wycofaniu lamp sufitowych CALYPSO wyprodukowanych między 25. tygodniem 2016 roku a 44. tygodniem 2017 roku (oznaczonych stemplami od 1625 do 1744, gdzie dwie pierwsze cyfry oznaczają rok produkcji, a dwie ostatnie tydzień produkcji)"
Komunikat skierowany jest do klientów, którzy kupili lampę sufitową CALYPSO po 1 sierpnia 2016 roku. Chodzi o produkty oznaczone datownikami od 1625 do 1744.
Klienci posiadający taką lampę, powinni poszukać stempla z datą. Datownik, którego powinni szukać klienci, składa się z czterech cyfr i ma następujący format: rok - dwie pierwsze cyfry, tydzień - dwie ostatnie cyfry.