Ponad miesiąc temu rozpoczął się „sezon” na Słodziaki. To nowa seria maskotek, które możesz otrzymać jeżeli uzbierasz odpowiednią ilość naklejek. Robiąc zakupy w Biedronce, za każde wydane 40 złotych otrzymasz jedną naklejkę. Jeżeli uzbierasz 60 naklejek to możesz je wymienić na 1 maskotkę. W przypadku uzbierania 30 naklejek, należy dopłacić 19,99 zł aby otrzymać Słodziaka. Do wyboru masz między innymi sowę, królika, jeża i lisa.
Jeżeli wydasz 40 zł na zakupy, ale w Twoim koszyku znajdzie się warzywo lub owoc to otrzymasz dodatkową naklejkę. Posiadając kartę Moja Biedronka oraz kupując „produkty specjalne” także otrzymasz dodatkowe naklejki. W sumie spełniając wszystkie powyższe kryteria, za każde wydane 40 złotych możesz otrzymać aż 4 naklejki.
Jednak w całej akcji promocyjnej jest pewien haczyk. Jeżeli zdecydujesz się wziąć naklejki za zakupione produkty to nie będziesz mogła oddać towaru z powrotem do sklepu. Niektóre sklepy wywiesiły nawet ogłoszenie. Z pewnością całe zamieszanie zostało spowodowane przez „sprytnych” rodziców, którzy chcieli jak najmniejszym kosztem zdobyć naklejki.
Niektórzy robili duże zakupy i otrzymywali sporo naklejek. Drugiego dnia szli do sklepu i oddawali zakupione produkty otrzymując zwrot pieniędzy. Naklejki natomiast zostawały u nich. W ten sposób szybko zapełniali całe albumy naklejek i wymieniali je później na maskotki.
„Sprzedawca ma możliwość dowolnego ustalania zasad przyjmowania zwrotów towarów pełnowartościowych”
Według regulaminu, klient decydując się na wzięcie udziału w akcji „Gang Słodziaków”, nie może zwracać zakupionych towarów. To rozwiązanie zostało wprowadzone, ponieważ są pewne trudności jeżeli chodzi o równoległe przyjmowanie zwrotów i wydanych wcześniej naklejek.
Przedstawiciele Biedronki przypominają, że podobnie było w przypadku akcji „Gang Świeżaków”.
Trzeba także podkreślić czym jest zwrot pełnowartościowego towaru, a czym proces reklamacji. To dwie różne kwestie. Jak można przeczytać w oświadczeniu Biedronki, klienci zawsze mogą dokonać reklamacji zakupionych produktów bez względu na to czy biorą udział w akcji promocyjnej czy też nie.