Popularna sieć salonów meblowych opublikowała ważny komunikat dla klientów. Chodzi o naruszenie danych osobowych.
Doszło do ataku hakerskiego
Sieć salonów meblowych “Agata Meble” poinformowała klientów o ataku hakerskim w wyniku, którego mogło dojść do wycieku danych klientów i pracowników sieci.
Naruszenie danych osobowych mogło dotyczyć informacji takich jak: imię, nazwisko, adres, dane kontaktowe. Naruszeniu mogły podlegały również dane o złożonych zamówieniach oraz reklamacjach.
W komunikacie poinformowano, że administrator danych nie posiada informacji, czy osoba nieupoważniona skopiowała dane osobowe klientów, jak również nie posiada informacji, aby te dane osobowe zostały upublicznione lub są wykorzystywane w sposób niezgodny z przepisami prawa.
Na oficjalnej stronie sieci czytamy, że obecnie weryfikowane jest, czy nieuprawniony podmiot uzyskał dostęp do danych klientów takich jak: imię, nazwisko, adres, telefon czy e-mail.
Hasło i login są bezpieczne
Sieć “Agata Meble” uspokaja klientów i zapewnia, że login i hasło, które używane są do konta klienta nie były objęte atakiem hakerskim.
Atakiem nie były objęte numery kont i kart
Podkreślono, że dane dotyczące sposobu płatności (numery kont i kart) również nie były objęte atakiem, gdyż są one przetwarzane przez operatorów zewnętrznych.
Pojawił się apel o ostrożność
W komunikacie pojawił się także apel o ostrożność. Przedstawiciele sieci piszą, że konsekwencją naruszenia może być otrzymywanie niechcianej komunikacji lub próba podszycia się pod pracownika innej instytucji w celu wyłudzenia innych danych.
Sieć prosi klientów o zachowanie szczególnej ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym, nieznanym osobom szczególnie podczas rozmowy telefonicznej lub za pośrednictwem e-maila.
“Niezależnie od rezultatu tej weryfikacji już teraz prosimy Klientów o zwracanie uwagi na potencjalne, nieznane telefony lub wiadomości e-mail mogące mieć na celu na przykład pozyskanie danych lub wyłudzenia” - czytamy w komunikacie.
Ponownie można robić zakupy online
Sieć poinformowała, że system działa już prawidłowo i możliwe jest ponowne robienie zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w sklepie online.