Ważne wieści dotarły do milionów użytkowników popularnej platformy muzycznej Spotify. Firma ogłosiła bowiem znaczące podwyżki cen abonamentów, dotykające zarówno subskrybentów korzystających z planów indywidualnych, jak i tych, którzy wybierają opcje dla dwóch osób czy rodzin. O jakim wzrośnie cen mowa?
Podwyżka cen
Firma ogłosiła planowane podwyżki cen abonamentów, które wejdą w życie od kwietnia tego roku.
- Podstawowy plan, do tej pory kosztujący 19,99 zł, zdrożeje do 23,99 zł.
- Dla tych, którzy korzystają z planu Premium Duo, cena skoczy z 24,99 zł na 30,99 zł.
- Cena opcji Family wynosiła 29,99 zł, została podniesiona do 37,99 zł.
- Najtańsza opcja - dla studentów - kosztowała 9,99 zł, po zmianie będzie to 12,99 zł.
Jeśli klienci do 31 marca 2024 r. nie zaakceptują nowych stawek zostaną automatycznie przeniesieni do bezpłatnej wersji serwisu z reklamami.
To pierwsza w historii aktualizacja cen planu, a informacje o zmianach zaczęły docierać do użytkowników poprzez maile wysyłane przez Spotify. Firma tłumaczy, że ta decyzja wynika z konieczności dostosowania cen do wzrostu kosztów operacyjnych. Podkreśla również, że w ten sposób będzie w stanie utrzymać jakość usług i dostarczać wartość zarówno fanom, jak i artystom korzystającym z ich platformy.
Długofalowe cele firmy
Spotify, założone w 2006 roku w Sztokholmie, stało się jednym z największych i najbardziej popularnych serwisów muzycznych na świecie. Zdobywając ogromną bazę użytkowników, platforma oferuje dostęp do ogromnej biblioteki muzycznej, zawierającej miliony utworów i podcastów. Aktualnie obsługuje ponad 590 milionów użytkowników na całym świecie, z czego ponad 220 miliony płaci za wersję premium.
Model biznesowy Spotify opiera się na subskrypcji premium, umożliwiającej użytkownikom korzystanie z usług bez reklam oraz dostęp do dodatkowych funkcji, takich jak możliwość słuchania muzyki offline czy swobodnego wyboru utworów.
Jakiś czas temu Spotify Technology SA poinformowało, że zmniejszy zatrudnienie o 17 proc. w związku ze spowolnieniem wzrostu firmy. To właśnie te problemy finansowe firmy mogą być czynnikiem, który skłonił ją do podjęcia decyzji o podwyżkach cen, mających na celu zabezpieczenie długofalowego rozwoju platformy i utrzymanie wysokich standardów świadczonych usług.