Prezes spółki InPost Rafał Brzoska zapowiedział usługę płatniczą, która ma zrewolucjonizować sposób kupowania. Na czym polega najnowsza inwestycja firmy?
Czym jest InPost Pay?
Sposobem na zwiększenie przychodów spółki ma być nowa usługa płatnicza - InPost Pay. Zgodnie z zapowiedziami, ma zrewolucjonizować sposób kupowania. W Urzędzie Patentowym zarejestrowano ją jako oprogramowanie do płatności elektronicznych, terminale, oprogramowanie mobilne oraz programy komputerowe do obsługi płatności związanych z usługami pocztowymi i kurierskimi, a także obsługę i przetwarzanie płatności bezdotykowych i internetowych. Bez wątpienia usługa będzie dostępna w aplikacji mobilnej InPostu.
Brzoska tłumaczył:
"Coraz więcej merchantów już testuje na zamkniętych grupach odbiorców -wolontariuszach, którzy dokonują zakupów i zgłaszają nam uwagi. To bardzo skomplikowany projekt, największa innowacja od czasu powstania paczkomatów".
Prezes InPostu nie podał jednak szczegółów dotyczących nowej usługi ani daty, kiedy miałaby zostać ona wprowadzona.
Ostatnie miesiące z sukcesami
InPost to europejska platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Oprócz automatycznej sieci odbioru, spółka świadczy także usługi kurierskie i fulfillment (obsługa zamówień przez zewnętrznego operatora) dla sprzedawców e-commerce w Polsce. Współpracuje przy tym z ponad 40 tys. e-sprzedawców. W 2022 roku obsłużyła 744,9 milionów przesyłek.
Pierwsze trzy miesiące 2023 roku to drugi najlepszy w historii InPostu okres w firmie – po ostatnim kwartale 2022 roku. Niemal dwieście milionów obsłużonych przesyłek oznacza wzrost o 21 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Odnotowano także znaczący wzrost przychodów, które w pierwszych trzech miesiącach 2023 r. osiągnęły 1,996 mld zł. Są wyższe o 29 proc. w relacji do trzech pierwszych miesięcy 2022 roku.
Rafał Brzoska, prezes i współzałożyciel InPost, podkreślał:
"Wyniki te udało nam się osiągnąć, mimo że pierwszy kwartał jest sezonowo najmniej dynamicznym kwartałem w roku".
InPost rozszerza działalność
Najwięcej paczkomatów spółki, dokładnie 20 025, działa w Polsce. Warto jednak zaznaczyć, że firma rozszerzyła działalność już na dziewięć europejskich rynków.
W Wielkiej Brytanii InPost zainstalował już 5137 paczkomatów. Natomiast we Francji działa 3040 urządzeń, a we Włoszech 1277. Ponadto w lipcu 2021 roku InPost przejął za 513 mln euro francuskiego potentata logistycznego Mondial Relay, co było największą polską prywatną inwestycją zagraniczną.