Wiele wskazuje na to, że Lidl już niebawem przejdzie szereg ogromnych zmian, dzięki którym wejdzie do grona firm technologicznych, takich jak Google czy Amazon. Co więcej, nowe przedsięwzięcia firmy będą testowane właśnie w Polsce.
Lidl stanie się firmą technologiczną?
W niemieckiej Schwarz Gruppe, która jest właścicielem między innymi Lidla i Kauflanda, zachodzą obecnie ogromne zmiany. Celem jest dywersyfikacja dochodów oraz przebranżowienie się na firmę bardziej technologiczną.
Wiele wskazuje na to, że to właśnie w Polsce będą testowane nowe działalności firmy.
Właściciel Lidla kupuje firmy technologiczne
Schwarz Gruppe już w zeszłym roku przejęła za 700 mln dol. izraelskie przedsiębiorstwo XM Cyber. Jest to przedsiębiorstwo założone przez byłego szefa Mosadu, które zajmuje się ochroną przed cyberprzestępczością.
Niedługo później przejęta została kolejna firma technologiczna z Izraela - Cyber Observer, która też zajmuje się cyberbezpieczeństwem.
Skąd takie decyzje?
Dieter Schwarz, właściciel Schwarz Gruppe i jeden z najbogatszych Niemców stwierdził, że do tych decyzji skłonił go między innymi fakt strat, jakie niemiecka gospodarka ponosi w wyniku cyberprzestępczości.
Postanowił więc, że inwestuje w ochronę przed cyberprzestępczością. Liczy na to, że przejęcie izraelskich spółek zajmujących się taką działalnością zapewni bezpieczeństwo Lidlowi i całej spółce przed hakerami. Liczy też na to, że cyberusługi przyniosą koncernowi dodatkowe zyski.
Oprócz inwestycji w cyberbezpieczeństwo spółka inwestuje także w nowoczesny campus IT ulokowany w mieście Bad Friedrichshall. Według wstępnych założeń, w campusie ma znaleźć zatrudnienie kilka tysięcy wyszkolonych specjalistów z branży. Mają oni pracować nad nowymi technologiami między innymi dla Lidla i Kauflanda.
"Firma stoi przed gigantyczną szansą czerpania megazysków z działalności. Technologicznej. Ale tak ambitne projekty to też zagrożenia. Inwestycje pochłaniają bardzo duże pieniądze, mogą się też pojawić trudności w zarządzaniu takim kolosem" – przewiduje "Manager Magazin".
Spółka będzie testować nowinki w Polsce
Sieć lubi testować nowe technologie w pierwszej kolejności na polskim rynku. Tak było w przypadku aplikacji Lidl Plus, a także w przypadku kas samoobsługowych. Na niemiecki rynek weszły dopiero, gdy odniosły sukces w Polsce.
Wiele wskazuje więc na to, że w przypadku nadchodzących zmian w spółce będzie tak samo. Nowinki w pierwszej kolejności prawdopodobnie pojawią się u nas.