Spółka InPost w ostatnim komunikacie podała nowy cennik, który zacznie obowiązywać 1 marca. Wzrost cen dotknie klientów biznesowych oraz detalicznych. Jak duże podwyżki nas czekają?
Nowy cennik
Już 1 marca wejdzie w życie nowy cennik usług InPost. Powodem zmian jest wzrost kosztów działalności, a w szczególności wyższe ceny paliw.
Paczkomaty 24/7
Od tej pory za Paczkomat 24/7 dla klienta biznesowego, w zależności od wielkości przesyłki, będzie trzeba zapłacić:
- 12,13 zł (gabaryt A),
- 13,76 zł (gabaryt B),
- 17,53 zł (gabaryt C).
Dotychczasowy cennik, który obowiązywał od 1 maja 2022 r., zakładał, że usługa kosztowała odpowiednio: 10,19 zł/11,56 zł/14,73 zł.
W przypadku klientów detalicznych cena usługi wynosić będzie:
- 16,99 zł (gabaryt A),
- 18,99 zł (gabaryt B),
- 20,99 zł (gabaryt C).
Wcześniej wynosiła odpowiednio: 14,69 zł/15,69 zł/17,39 zł.
„Szybkie zwroty”
Zmieniają się również stawki za usługę „szybkie zwroty". Podwyżka będzie różna w zależności od wielkości paczek:
- dla najmniejszej przesyłki z 8,99 zł netto do 10,70 zł netto,
- dla gabarytu B - z 10,19 zł netto do 12,13 zł netto,
- dla gabarytów największych z 12,99 zł netto do 15,46 zł netto.
Usługi kurierskie
Wejdzie również w życie nowy cennik dla usług kurierskich. Będzie to druga podwyżka od listopada 2022 r.
W przypadku usług Manager Paczek, Aplikacja InPost Mobile i InPost Szybkie Nadanie dla klientów detalicznych cena wyniesie odpowiednio:
- 19,99 zł dla gabarytu A,
- 20,99 zł dla gabarytu B,
- 25,99 zł dla gabarytu C,
- 36,99 zł dla największego gabarytu D.
Poprzednio cennik kształtował się następująco: 15,79 zł/17,29 zł/20,99 zł/29,99 zł.
InPost w Polsce
Grupa InPost to największa platforma dostaw dla sektora e-commerce w Europie. Według informacji przekazanych przez spółkę dostarczyła ona w 2022 r. 744,9 miliona przesyłek. Był to wynik o 44 proc. wyższy niż rok wcześniej. W samej Polsce, wolumen przesyłek wyniósł 508,4 miliona paczek, co jest wzrostem 20 proc. rok do roku.
Na koniec 2022 roku InPost miał 27 939 paczkomatów, w tym w Polsce 19 306 (wzrost o 17 proc. rok do roku), a na rynkach międzynarodowych 8 633 urządzeń (wzrost o 120 proc. rok do roku).