Szoty imbirowe - sok z imbiru i kurkumy na wzmocnienie odporności!

Agnieszka

Zdrowie

21.11.2022 10:44

Szoty imbirowe - sok z imbiru i kurkumy na wzmocnienie odporności!

Wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego, krótszych dni, mrozów, wiatru i deszczu, nasza odporność znacząco spada. Takie warunki pogodowe sprzyjają większej ilości infekcji, ale także odbierają nam energię i dobre samopoczucie. Jak więc możemy sobie pomóc? Warto sięgnąć po naturalne metody, które miłośnicy zdrowego stylu życia wręcz pokochali. Mowa o imbirowych szotach!

Szot z imbiru - jak działa?

Korzeń imbiru to skarbnica porozdrowotnych właściwości, które potwierdzone są badaniami naukowymi. Imbir bogaty jest w składniki przeciwzapalne i mnóstwo przeciwutleniaczy, które opóźniają starzenie i poprzez ochronę komórek przed działaniem wolnych rodników. 

Badania pokazują, że duże stężenia imbiru pomagają chorym na reumatoidalne zapalenie stawów, cukrzycę typu 2, choroby jelit, a także astmę. 

Działanie przeciwzapalne imbiru doskonale wspiera układ odpornościowy. Okazuje się bowiem, że przewlekłe stany zapalne w naszym organizmie upośledzają odporność, co przyczynia się do łapania kolejnych infekcji. 

Oprócz działania przeciwzapalnego, imbir wzmacnia odporność także poprzez silne działanie przeciwwirusowe i antybakteryjne. Co więcej, badania pokazują, że duże stężenia imbiru wzmacniają odpowiedź układu immunologicznego.

Dodatkowe właściwości imbiru

Oprócz wyżej wspomnianych zalet, imbir także:

  • Łagodzi nudności
  • Wspomaga trawienie i przemianę materii
  • Obniża poziom cukru we krwi

Kto nie powinien pić szotów z imbiru?

Zanim przedstawimy najprostsze sposoby na przygotowanie szotów z imbiru, warto wspomnieć o tym, że nie każdy może je pić. Szoty z imbiru przyjmowane w dużych ilościach mogą rozrzedzać krew, więc osoby, które już przyjmują leki na rozrzedzenie krwi powinny skonsultować to z lekarzem. 

Uważać powinny także osoby chorujące na cukrzycę. Imbir obniża poziom cukru we krwi, co w przypadku osób chorych może być problematyczne. 

Imbir oraz dodatki dodane do szota są silnymi alergenami. Uważać powinny więc osoby ze skłonnością do różnych alergii.

Zdjęcie Szoty imbirowe - sok z imbiru i kurkumy na wzmocnienie odporności! #1

Jak przygotować szot z imbiru?

Do szota z imbiru, aby wzmocnić jego działanie, warto dodać również kurkumę, sok z cytryny lub pomarańczy, a także odrobinę miodu. Jeśli jednak nie chcemy dodawać aż tyle składników, możemy postawić po prostu na imbir i sok z cytryny. 

Korzeń imbiru obierz ze zdrewniałych, twardych kawałków. Zrób to w rękawiczkach. Następnie wyciśnij z niego sok. Możesz to zrobić za pomocą blendera, sokowirówki lub zetrzeć korzeń na małych oczkach tarki. Po starciu na tarce, sok z wiórek imbiru można wycisnąć za pomocą bawełnianej ściereczki. 

Zdjęcie Szoty imbirowe - sok z imbiru i kurkumy na wzmocnienie odporności! #2

Otrzymany sok z imbiru połącz z sokiem z jednej cytryny. Oba składniki dokładnie wymieszaj. Na koniec dodaj do soku wybrane składniki: łyżkę miodu, szczyptę kurkumy lub szczypta mielonego cynamonu do smaku. Miksturę schłodź i pij nie więcej niż jeden kieliszek dziennie!

Przygotuj się też na dość ostry smak mieszkanki.