Związek, gdzie obowiązki są dzielone po równo to marzenie każdej kobiety. Co prawda wywalczyłyśmy sobie równouprawnienie, jednak ciężko jest wprowadzić tę zasadę, jeśli chodzi o domowe obowiązki. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym domowe obowiązki nie będą tylko na damskiej głowie!
Zarządzanie domowymi obowiązkami
Związek partnerki nie funkcjonuje w każdym związku, przez co to zazwyczaj na kobiecej głowie są obowiązki związane z pracą, domem i wychowaniem dziecka. Jeśli pomimo rozpisywania obowiązków, proszenia i kłótni nic się w tej kwestii nie zmieniło, to nie znaczy, że ma tak być nadal. Poznaj 5 sposobów, które pomogą wam w zarządzaniu domowymi obowiązkami.
Wspólne zarządzanie domem
Zajmowanie się domem, pracą zawodową i wychowywaniem dziecka na raz nie jest rzeczą łatwą. Zarządzanie tak rozbudowanym życiem można przyrównać do prowadzenia firmy. Każda strona w związku czy w biznesie powinna ponosić podobna odpowiedzialność za wspólne życie.
Powinno więc podzielić się odpowiedzialność w taki sposób, który będzie odpowiadał każdej ze stron. Jeśli jedna ze stron lepiej radzi sobie z odpowiedzialnymi obowiązkami to do niej będzie należeć np. opłacanie rachunków, a druga w tym wypadku może dbać np. o wyrzucanie śmieci.
Obowiązki w formie przyjemności
Lista rzeczy do zrobienia nie powinna być przykrym obowiązkiem, tylko czynnościami, które wykonujemy z chęcią. Warto porozmawiać na ten temat z partnerem i poznać rzeczy, które lubi robić druga strona. Nie warto przymuszać partner do zrobienia czegoś, czego np. nie lubi, skoro nam nie robi to różnicy i możemy wziąć „na siebie” ten obowiązek.
Nie należy jednak przypisywać sobie tylko tych czynności, które wykonujemy chętnie, a resztę zwalać na drugą połówkę. Lista rzeczy do zrobienia to zarówno przyjemne czynności, jak i obowiązki, które należy rozdzielić sprawiedliwie.
Obowiązki nie przypisane
Oprócz obowiązków, które każdy w związku ma do siebie przypisane powinniście zrobić również listę rzeczy, które są ważne, ale do nikogo nieprzypisane. Chodzi o to, aby nauczyć się żyć we wzajemnym porozumieniu, a nie tylko wykonywać przypisane zadania.
Związek to konsultacje oraz porozumienia pod wieloma względami. Takim „nieprzypisanym obowiązkiem” może być np. opłacanie rachunków. Jeśli obie strony dokładają się do rodzinnego budżetu to i obie mogą zadbać o terminowe opłacenie rachunków.
Wyrażanie swoich odczuć
W związku bardzo ważna jest komunikacja. Pary powinny rozmawiać o wszystkim niezależnie czy jest to sprawa ważna, czy tylko nic nieznaczący incydent w środku dnia. Rozmowa pomaga odkryć co druga osoba myśli i czuje.
Nie należy dusić w sobie negatywnych uczuć, tylko powiedzieć o nich swojemu partnerowi. Gdy coś nam się nie podoba, to powinniśmy o tym od razu zakomunikować drugiej stronie. Dzięki temu da się uniknąć wielu niepotrzebnych kłótni.
Rozmowy to podstawa
Częste rozmowy na temat zarządzania domem i obowiązkami powinny wejść wam w nawyk. Tak jak i partnerzy konsultują się odnośnie do dalszego funkcjonowania firmy, tak i wy powinniście wspólnie rozmawiać o dalszym wspólnym życiu. Nie chodzi tu tylko o rozmowy o obowiązkach, ale również te o przyszłych wydatkach, zmianach czy nowych wyzwaniach.