Obecnie łatwy dostęp do internetu sprawia, że coraz więcej firm dostosowuje się do panującej rzeczywistości. W sieci pojawiają się nowe sklepy online, które zachęcają do kupna ich produktów. Naprzeciw swoim klientom wyszedł też Lidl, który już od teraz oferuje swoje usługi w sklepie online!
Internetowy sklep to nie nowość!
Strony internetowe, które oferują nam przeróżne akcesoria lub ubrania, są już nam doskonale znane. Pojawiają się również sklepy, w których możemy dokonać codziennych zakupów. Obecnie do takich sklepów należą między innymi Tesco, Auchan czy Carrefour, jednakże ta oferta nie jest dostępna w każdym mieście.
Według informacji podanych przez tvn24bis.pl, sklep przeszedł testy, podczas których sprzedawane były jedynie produkty przemysłowe. Oficjalne otwarcie sklepu online rusza 5 kwietnia. Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska, wyjaśnia, dlaczego powstał taki projekt:
"W dobie, gdy dostęp do internetu jest coraz większy, oferowanie usług internetowych jest jednym z najważniejszych kierunków rozwoju sieci handlowych."
Obecnie powstaje również wiele innych projektów ze strony konkurencji, którzy badają czy taka inwestycja jest opłacalna.
Zakupy online zyskują zaufanie
Jeszcze kilka lat temu zakupy dokonywane w sieci sprawiały duży dyskomfort u ludzi. Zdecydowana większość preferowała tradycyjne sposoby zakupów. Obecnie, według raportu sporządzonego przez firmę Gemius, w 2018 roku 56% Polaków decyduje się na zakupy online. Jest to 2% więcej niż w roku 2017!
Skąd taka zmiana?
Według raportu duża ilość osób chwali sobie całodobową dostępność oraz różnorodność. Co więcej, zakupy można przeprowadzić w bardzo łatwy sposób – no i oczywiście nie musimy wychodzić z domu.
Jak internauci weryfikują wiarygodność produktu? Najważniejsze są opinie innych e-konsumentów, którzy już dokonali takiego zakupu. Stanowi to prostą zasadę – im lepsze opinie, tym więcej chętnych.