Świąteczne OBŻARSTWO – jak uniknąć przejedzenia i niestrawności.

Świąteczne OBŻARSTWO – jak uniknąć przejedzenia i niestrawności.

Jeżeli w każde Święta Bożego Narodzenia czujesz, że zaraz pękniesz, boli Cię brzuch, masz wzdęcia i niestrawność to poniższe rady pomogą Ci przetrwać nadchodzące święta.

Pamiętaj, że nie ma takiego obowiązku aby cały dzień nic nie jeść, aż do kolacji.

Wielu ludzi tak właśnie robi i stąd też różnego rodzaju problemy żołądkowe.

W dzień wigilii zjedz z rana lekki posiłek, a po kilku godzinach jakąś przekąskę – również lekką.

W wigilię śmiało można jeść tylko nie warto się objadać – wieczorem mamy odczuwać niedosyt.

Zdjęcie Świąteczne OBŻARSTWO – jak uniknąć przejedzenia i niestrawności. #1
fot. shutterstock

NIGDY NIE SIADAJ DO KOLACJI GŁODNY

To największy błąd. Jeżeli jesteśmy strasznie głodni siadając do wigilijnej kolacji to najczęściej nie potrafimy jeść powoli. Jemy łapczywie i często od razu sięgamy po potrawy które są ciężkie dla naszego żołądka.

Pamiętaj, aby podczas wigilijnej kolacji jeść powoli, dokładnie przeżuwając każdy kęs.

Po co się spieszyć skoro przed nami cały wieczór przy stole pełnym smacznych potraw?

Pamiętaj, aby zachować umiar w jedzeniu – po co później przez 2 kolejne dni świąt trzymać się z bólu za brzuch?


JAK UNIKNĄĆ NIESTRAWNOŚCI?

Podczas świąt pamiętaj, aby jeść często co 3-4 godziny.

Objadanie się przy stole przez wiele godzin bez przerwy zagwarantuje Ci niestrawność.

Najedz się wraz z rodziną i wyjdźcie na dłuższy świąteczny spacer.

Pij herbatę miętową, a także kompot z suszu owoców.

Zdjęcie Świąteczne OBŻARSTWO – jak uniknąć przejedzenia i niestrawności. #2
fot. shutterstock


Pamiętaj o tym, że alkohol i papierosy skutecznie pogarszają ukrwienie, a także kurczliwość żołądka.

Staraj się nie objadać pieczywem – zwłaszcza tym przygotowanym na zakwasie.

Wigilię należy obchodzić zgodnie z tradycją tzn. zacznij od barszczu czerwonego z uszkami, a potem kosztuj kolejne potrawy.

Słodkości czyli ciasta itp. zostaw na sam koniec.

To bardzo ważne!

Jeżeli po serniku czy makowcu wrócisz znowu do ryby w galarecie itp. to nie zdziw się, że dopadnie Cię prawdziwa rewolucja.

Ogranicz jedzenie produktów, które znacznie przyczyniają się do wzdęć tj groch, kapusta, fasola, kalafior itp.

Zrezygnuj także z gazowanych napojów, które również powodują wzdęcia.

Najlepiej między posiłkami pij herbatę miętową lub inne ziołowe herbatki.

Jeżeli uwielbiasz jeść mięso to warto zadbać o to aby nie było ono zbyt tłuste.

Szczególnie smażone i tłuste potrawy zakłócają procesy trawienia.

To prowadzi do niestrawności.

Zdjęcie Świąteczne OBŻARSTWO – jak uniknąć przejedzenia i niestrawności. #3
fot. shutterstock

Krzysztof

true

Polecane