10 sposobów na chrapanie, o których nie miałaś pojęcia!

10 sposobów na chrapanie, o których nie miałaś pojęcia!

Chrapanie to dolegliwość, która dotyka co dziesiątą osobę, z czego aż 80% stanowią mężczyźni. Jeśli znajdujesz się w 20% chrapiących kobiet lub chcesz pomóc swojemu facetowi i sama wreszcie się wyspać – wypróbuj te sposoby!

#1. Zmiana pozycji spania
Zdaniem naukowców niektóre pozycje do spania takie jak leżenie na plecach, powodują, że język i podniebienie miękkie naciskają na tył gardła, co prowadzi do chrapania. Najlepiej więc spać na boku. Jeśli masz z tym problem, możesz zaopatrzyć się w poduszkę na całą długość ciała.

#2. Nawodnienie
Kiedy jesteś odwodniona, w ustach i nosie może pojawić się lepka wydzielina, która wzmaga chrapanie. Kobiety powinny dostarczać organizmowi od 8 nawet do 12 szklanek płynów dziennie. Nie musi to być sama woda. Pamiętaj, że 20 procent płynów pochodzi z tego, co jesz.

#3. Antychrapacz
Może potrzebujesz jednak gadżetów? Co powiesz na wkładkę do nosa przeciw chrapaniu? Nie drażni i nie uwiera, ściśle przylega, ułatwia oddychanie i ogranicza chrapanie. Koszt takiego antychrapacza to ok. 30 zł.

Zdjęcie 10 sposobów na chrapanie, o których nie miałaś pojęcia! #1
Fot. http://www.womansday.com/health-fitness/wellness/g2038/how-to-stop-snoring/?slide=10

#4. Paski na nos
Aby zmniejszyć chrapanie musisz rozszerzyć otwory nosowe. W tym celu wypróbuj specjalnych pasków lub plastrów na nos. Podnoszą i otwierają kanały nosowe. Rozszerzają kanały nosowe powodując większy przepływ powietrza przez nos aż do 52%.

Zdjęcie 10 sposobów na chrapanie, o których nie miałaś pojęcia! #2
Fot. http://www.womansday.com/health-fitness/wellness/g2038/how-to-stop-snoring/?slide=7

#5. Olejek pichtowy
Olejek pichtowy zawiera duże ilości lotnych fitocydów, w tym cenny oktan bornylu. Związki te przedostają się do krwi, gromadzą w chorych miejscach i wspomagają leczenie, łagodząc nocne chrapanie.
które rozszerzają przewody nosowe, jednocześnie poprawiając komfort snu chrapiącej osoby i innych domowników.

#6. Spray przeciw chrapaniu
Sprawy nawilża błonę śluzową nosa, gardła i podniebienia miękkiego poprawiając przepływ powietrza przez górne drogi oddechowe. Eliminuje chrapanie. Poprawia jakość oddychania i komfort snu.

Zdjęcie 10 sposobów na chrapanie, o których nie miałaś pojęcia! #3
Fot. http://www.womansday.com/health-fitness/wellness/g2038/how-to-stop-snoring/?slide=8

#7. Alkohol
Bardzo ważne jest unikanie przez osoby chrapiące spożywania alkoholu, szczególnie w godzinach wieczornych. Nawet niewielkie jego dawki wypite przed snem wyraźnie nasilają zaburzenia oddychania. Związane jest to z działaniem alkoholu hamującym ośrodkowy układ nerwowy i obniżającym napięcie mięśni. Podobne działanie wykazują leki nasenne i uspokajające.

#8. Akupunktura
Igły stymulują konkretne punkty na ciele, co może prowadzić do rozwiązania problemu chrapania. Leczenie jest bezbolesne.

#9. Schudnij!
W większości przypadków chrapią osoby otyłe. Dzieje się tak, ponieważ ich tkanki są grubsze i mniej jędrne. Sposobem na walkę z chrapaniem będzie więc utrata zbędnych kilogramów.

#10. Operacja
Kiedy wszystko inne zawiedzie, należy rozważyć operację. Winowajcą Twojego problemu może być zapalenie migdałków lub powiększona tkanka nosa, czyli adenoid, tzw. trzeci migdałek (może on powodować pogorszenie oddychania a w efekcie chrapanie).

Zdjęcie 10 sposobów na chrapanie, o których nie miałaś pojęcia! #4
Fot. http://www.womansday.com/health-fitness/wellness/g2038/how-to-stop-snoring/?slide=13

Justyna