Serial Detektyw od lat uznawany jest za jedno z najlepszych dzieł w historii telewizji, a pierwszy sezon z Matthew McConaugheyem i Woodym Harrelsonem w rolach głównych na zawsze zapisał się w pamięci widzów. Po 11 latach aktorzy wracają do swoich kultowych postaci, ale nie w ramach nowej odsłony serialu. Tym razem stoi za tym zupełnie inna misja, która wzbudza wiele emocji wśród fanów.
„Detektyw” – serial, który stał się legendą
Gdy w 2014 roku na ekranach pojawił się pierwszy sezon Detektywa, od razu podbił serca widzów. Serial wyróżniał się mroczną atmosferą, psychologiczną głębią i niezwykle charakterystycznymi postaciami. McConaughey jako filozofujący, cyniczny Rust Cohle i Harrelson jako zmagający się z własnymi demonami Marty Hart stworzyli duet, który stał się ikoną współczesnej telewizji.
Produkcja zdobyła liczne nagrody, w tym BAFTA TV, Critics’ Choice Television Award dla McConaugheya oraz dwie statuetki Amerykańskiej Gildii Scenarzystów. To właśnie ta odsłona serialu uchodzi za najlepszą w historii cyklu, a każda wzmianka o ponownym spotkaniu aktorów w ich kultowych rolach budzi wielkie emocje.
McConaughey i Harrelson znów razem na ekranie
Fani Detektywa mogą ponownie zobaczyć McConaugheya i Harrelsona w znanej im scenie rozmowy w samochodzie. Jednak tym razem nie jest to kontynuacja serialu, a spot reklamowy, który został napisany i wyreżyserowany przez Nica Pizzolatto, twórcę scenariusza pierwszych dwóch sezonów.
Wideo odtwarza jedną z najbardziej pamiętnych scen z serialu – rozmowę Cohle’a i Harta w samochodzie. Jednak zamiast rozważań na temat marności ludzkiego istnienia, tym razem aktorzy komentują politykę Hollywood i dominację Kalifornii w przemyśle filmowym.
McConaughey, nawiązując do kultowego cytatu swojej postaci z serialu, mówi w spocie:
„Hollywood to płaskie koło, Wood”.
Teksas jako nowe centrum filmowe?
Celem kampanii, w której wzięli udział aktorzy, jest promowanie Teksasu jako miejsca sprzyjającego produkcji filmowej. McConaughey i Harrelson od lat podkreślają swoje przywiązanie do rodzinnego stanu i uważają, że zasługuje on na większe uznanie w branży filmowej.
Inicjatywa ma na celu przekonanie ustawodawców do stworzenia lepszych warunków dla filmowców, którzy chcieliby realizować swoje projekty w Teksasie. Do akcji dołączyli także inni znani aktorzy pochodzący z tego stanu, m.in. Dennis Quaid, Billy Bob Thornton i Renée Zellweger.
Gwiazdy wspierają kampanię
W spocie pojawiają się także inni teksańscy aktorzy, którzy wspierają inicjatywę. Dennis Quaid, podkreślając, że dla nich to coś więcej niż tylko reklama, mówi:
„Ten projekt to coś więcej niż reklama – to list miłosny do Teksasu”.
Billy Bob Thornton wskazuje natomiast na finansowe aspekty przedsięwzięcia, mówiąc:
„Teksas przeznaczył ogromne środki na zachęty filmowe”.
Z kolei Renée Zellweger, sugerując, że chętnie wróciłaby do rodzinnego stanu, by tam pracować na planie filmowym, dodaje:
„Zgłaszam się na ochotnika. Zbyt długo tułam się po hotelach w innych stanach”
Entuzjazm fanów i możliwe konsekwencje
Choć spot jest częścią kampanii społecznej, wielu fanów traktuje go jako namiastkę powrotu do pierwszego sezonu „Detektywa”. W sieci pojawiają się głosy, że McConaughey i Harrelson powinni ponownie wystąpić razem w dużym projekcie – niekoniecznie jako Rust i Marty, ale jako aktorski duet, który już raz udowodnił swoją siłę na ekranie.
Kampania „True To Texas” ma nie tylko zachęcić filmowców do realizacji produkcji w tym stanie, ale także stworzyć nowe miejsca pracy i wesprzeć lokalną gospodarkę. McConaughey wielokrotnie podkreślał, że historie osadzone w Teksasie powinny być kręcone właśnie tam, co dodaje im autentyczności i wspiera społeczność.
Czy ten spot sprawi, że więcej filmów i seriali powstanie w Teksasie? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – powrót McConaugheya i Harrelsona ponownie wzbudził ogromne zainteresowanie widzów na całym świecie.