Koniec ery cyfrowej w szkołach? Szwecja wraca do tradycyjnego czytania i pisania

Ewelina
Styl życia
04.02.2024 13:03
Koniec ery cyfrowej w szkołach? Szwecja wraca do tradycyjnego czytania i pisania

Szwedzkie Ministerstwo Edukacji ogłosiło rewolucyjne zmiany w kierunku swojej polityki edukacyjnej, zdecydowanie skłaniając się ku tradycyjnym metodom nauczania i minimalizacji roli nowoczesnych technologii w edukacji najmłodszych. Te śmiałe kroki obejmują odstąpienie od dotychczas promowanej narodowej strategii cyfrowej na rzecz wprowadzenia dotacji na zakup podręczników w formie papierowej oraz powrotu do egzaminów pisanych ręcznie.

Podstawy Ponad Wszystko

Kluczowym założeniem nowej reformy jest skupienie na podstawowych umiejętnościach edukacyjnych, takich jak czytanie, pisanie i arytmetyka. Lotta Edholm, minister edukacji, podkreśla wagę stworzenia środowiska, w którym priorytetem jest bezpośredni kontakt z wiedzą, a nie jej cyfrowe pośrednictwo. Argumentuje, że technologie cyfrowe powinny być wprowadzane w późniejszym etapie edukacji, i to tylko w przypadku, gdy ich pozytywny wpływ na uczniów zostanie potwierdzony przez badania naukowe.

Odpowiedź na Krytykę Specjalistów

Zmiana kierunku polityki edukacyjnej jest odpowiedzią na krytykę ze strony pediatrów i psychiatrów, którzy wyrazili obawy dotyczące planów masowego wdrażania cyfrowych narzędzi edukacyjnych. Wobec tych zastrzeżeń, zdecydowano o rezygnacji z obowiązku stosowania technologii cyfrowych w edukacji przedszkolnej, zauważając, że dzieci i tak spędzają nadmierną ilość czasu przed ekranami w domu.

Technologia z Umiarem

Mimo że tablety i laptopy mogą znaleźć zastosowanie w starszych klasach szkolnych, ich użycie będzie teraz ograniczone i ściśle uzależnione od wyników badań naukowych. Takie podejście ma na celu zapewnienie, że technologia wspiera rozwój edukacyjny, a nie stanowi dla niego zagrożenia.

Zdjęcie Koniec ery cyfrowej w szkołach? Szwecja wraca do tradycyjnego czytania i pisania #1

Tradycyjne Metody na Pierwszym Planie

Reforma przewiduje również powrót do tradycyjnych egzaminów pisemnych oraz obowiązek zapewnienia uczniom dostępu do drukowanych materiałów edukacyjnych. Rząd zobowiązał się do analizy potrzeb szkolnych w zakresie podręczników i uruchomienia programu dotacyjnego na zakup niezbędnych książek dla szkół i bibliotek szkolnych.

Kształcenie Nauczycieli i Zalecenia dla Najmłodszych

Dodatkowo, wprowadzone zmiany obejmują aktualizację programów kształcenia nauczycieli, aby lepiej dostosować je do nowych założeń edukacyjnych. Instytut Karolinska w Sztokholmie rekomenduje, by dzieci poniżej drugiego roku życia nie korzystały w ogóle z tabletów, promując zabawę tradycyjnymi zabawkami jako najlepszą dla rozwoju mózgu. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca, by dzieci w wieku 2-5 lat spędzały przed ekranami nie więcej niż jedną godzinę dziennie, podkreślając znaczenie ograniczenia cyfrowego wpływu na najmłodszych.

Kluczowe Punkty
  • Szwedzkie Ministerstwo Edukacji ogłosiło zmiany w swojej polityce, skupiając się na tradycyjnych metodach nauczania i minimalizacji roli technologii w edukacji najmłodszych.
  • Nowa reforma skupia się na podstawowych umiejętnościach edukacyjnych takich jak czytanie, pisanie i arytmetyka, z naciskiem na bezpośredni kontakt z wiedzą.
  • Zmiana jest odpowiedzią na krytykę pediatrów i psychiatrów, którzy wyrazili obawy dotyczące masowego wdrażania cyfrowych narzędzi edukacyjnych.
  • Tablety i laptopy mogą być nadal używane w starszych klasach, ale ich użycie będzie teraz ograniczone i uzależnione od wyników badań naukowych.
  • Reforma przewiduje powrót do tradycyjnych egzaminów pisemnych i zapewnia dostęp do drukowanych materiałów edukacyjnych.
  • Dodatkowo, wprowadzone zmiany obejmują aktualizację programów kształcenia nauczycieli i promowanie ograniczenia korzystania z tabletów przez najmłodsze dzieci.
Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną