Koniec z e-receptami bez wychodzenia z domu? Resort zdrowia wyłączył TPK

Martyna P.
Newsy
20.12.2023 11:57
Koniec z e-receptami bez wychodzenia z domu? Resort zdrowia wyłączył TPK

Ministerstwo Zdrowia zdecydowało o wyłączeniu Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Pacjenci mogą obecnie skorzystać z infolinii. Niestety nie oferuje ona dotychczasowych opcji i usług. 

Koniec z Platformą Pierwszego Kontaktu

15 grudnia 2023 roku Resort Zdrowia wyłączył TPK – Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Teleplatforma Pierwszego Kontaktu funkcjonowała od czasu pandemii koronawirusa.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu pozwalała na:

  • uzyskanie specjalistycznej porady medycznej,

  • e-skierowania,

  • e-zwolnienia,

  • e- recepty.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) działała na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Dzięki niej łatwiej niż dotychczas można było otrzymać niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. W dodatku bez wychodzenia z domu, cyfrowo i wygodnie.

„15 grudnia br. rozwiązała się umowa Ministerstwa Zdrowia z operatorem Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK). TPK powstała w czasie pandemii COVID-19. Działanie platformy było ściśle związane z przepisami tzw. specustawy covidowej, które obowiązują do końca roku. Dlatego także rozwiązuje się umowa dotycząca TPK. Konsultanci TIP nie udzielają porad medycznych” - czytamy w komunikacie na rządowej stronie.

Zdjęcie Koniec z e-receptami bez wychodzenia z domu? Resort zdrowia wyłączył TPK #1

Pacjenci mogą skorzystać z infolinii

Pacjenci mogą obecnie skorzystać z infolinii (TIP – Telefoniczna Informacja Pacjenta).

  • Pacjenci z Polski mogą zadzwonić pod numer 800 190 590

  • Pacjenci z zagranicy mogą zadzwonić pod numer +48 22 125 66 (konsultacja dostępna w języku ukraińskim, rosyjskim, angielskim).

Niestety dzwoniąc pod wyznaczony numer nie uzyskamy zwolnienia L4 oraz porady. Na infolinii uzyskamy informacje dotyczące placówek medycznych oraz postępowania przy zakażeniu Covid-19.

Dzwoniąc pod wyznaczone numery uzyskamy następujące informacje:

  • o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej,
  • o najbliższym SORZE,
  • o najbliższej aptece, w której można znaleźć dany lek.

Pacjenci mogą korzystać z infolinii 24 godziny na dobę – 7 dni w tygodniu.

Kluczowe Punkty
  • Ministerstwo Zdrowia wyłączyło Teleplatformę Pierwszego Kontaktu 15 grudnia 2023 roku.
  • Platforma umożliwiała uzyskanie specjalistycznej porady medycznej, e-skierowania, e-zwolnienia oraz e-recepty.
  • Obecnie pacjenci mogą skorzystać z infolinii dostępnej 24/7, ale nie oferuje ona dotychczasowych usług.
  • Na infolinii można uzyskać informacje o placówkach medycznych oraz postępowaniu przy zakażeniu Covid-19.
Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną