Ministerstwo Zdrowia zdecydowało o wyłączeniu Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Pacjenci mogą obecnie skorzystać z infolinii. Niestety nie oferuje ona dotychczasowych opcji i usług.
Koniec z Platformą Pierwszego Kontaktu
15 grudnia 2023 roku Resort Zdrowia wyłączył TPK – Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Teleplatforma Pierwszego Kontaktu funkcjonowała od czasu pandemii koronawirusa.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu pozwalała na:
-
uzyskanie specjalistycznej porady medycznej,
-
e-skierowania,
-
e-zwolnienia,
-
e- recepty.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) działała na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Dzięki niej łatwiej niż dotychczas można było otrzymać niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. W dodatku bez wychodzenia z domu, cyfrowo i wygodnie.
„15 grudnia br. rozwiązała się umowa Ministerstwa Zdrowia z operatorem Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK). TPK powstała w czasie pandemii COVID-19. Działanie platformy było ściśle związane z przepisami tzw. specustawy covidowej, które obowiązują do końca roku. Dlatego także rozwiązuje się umowa dotycząca TPK. Konsultanci TIP nie udzielają porad medycznych” - czytamy w komunikacie na rządowej stronie.
Pacjenci mogą skorzystać z infolinii
Pacjenci mogą obecnie skorzystać z infolinii (TIP – Telefoniczna Informacja Pacjenta).
-
Pacjenci z Polski mogą zadzwonić pod numer 800 190 590
-
Pacjenci z zagranicy mogą zadzwonić pod numer +48 22 125 66 (konsultacja dostępna w języku ukraińskim, rosyjskim, angielskim).
Niestety dzwoniąc pod wyznaczony numer nie uzyskamy zwolnienia L4 oraz porady. Na infolinii uzyskamy informacje dotyczące placówek medycznych oraz postępowania przy zakażeniu Covid-19.
Dzwoniąc pod wyznaczone numery uzyskamy następujące informacje:
- o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej,
- o najbliższym SORZE,
- o najbliższej aptece, w której można znaleźć dany lek.
Pacjenci mogą korzystać z infolinii 24 godziny na dobę – 7 dni w tygodniu.