Pojawiła się informacja, że amerykański gigant sklepów chce podbić polski rynek. Chodzi o sieć 7-Eleven. Jaki będzie asortyment tych sklepów? Czy sieć podbije polski rynek?
Sieć 7-Eleven wchodzi na polski rynek
Pojawiły się doniesienia, że sieć 7-Elene ma wejść na rynek Polski. Informacje te pochodzą od „Retail Detail”.
Obecnie trwają prace nad otwarciem nowych lokali w Europie. Według informacji "Lebensmittel Zeitung", sklepy sieci pojawią się także w Niemczech, Francji, Irlandii, Włoszech, Hiszpanii, Turcji, Wielkiej Brytanii.
Eksperci handlowi uważają, że bardzo prawdopodobnym scenariuszem będzie przejęcie sieci „Żabka” przez sieć 7-Eleven.
Co wiadomo o sieci 7-Eleven?
7-Eleven to sieć japońsko-amerykańska, rozwijana w modelu franczyzowym
Powstała w 1927 roku. Jej siedziba mieści się w Teksasie. Firma może pochwalić się około 80 tysiącami sklepów, które zlokalizowane są aż w 19 krajach. Sieć zatrudnia około 135 tysięcy osób. Placówki sieci funkcjonują m. in w Japonii, Chinach, Tajwanie, w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, czy Kanadzie.
W Europie sieć obecna jest w Danii, Norwegii i Szwecji.
Jej właścicielem jest koncern Seven&I Holdings.
Raport Deloitte wskazuje, że Seven&I Holding to 15. Największy detalista świata (przychody za 2021 rok).
Sieć wprowadza wiele innowacji. W 2022 roku w Japonii testowano holograficzny terminal. Klienci mogli dokonywać płatności zbliżeniowych za pomocą holograficznego ekranu wyświetlanego z terminalu kasy samoobsługowej.
Sklepy tej sieci otwarte są 24 godziny na dobę.
Podobny asortyment do „ŻABKI”
Sklepy sieci 7-Eleven przypominają placówki spod szyldu „Żabka”.
W asortymencie można znaleźć napoje, słodycze, świeże pieczywo oraz przekąski. Sklepy oferują także klientom gorące napoje kawowe i inne oraz gotowe posiłki.
Ponadto placówki sieci 7-Eleven oferują usługi pocztowe. Klienci mogą zaopatrzyć się w bilety do kina, czy bilety komunikacji miejskiej.