Znana polska marka po 27 latach zgłasza upadłość!

Justyna
Newsy
17.08.2022 20:45
Znana polska marka po 27 latach zgłasza upadłość!

Po 27 latach działalności na rynku odzieżowym łódzka spółka złożyła wniosek o upadłość. Zapewniono, że decyzja nie przełoży się na sprzedaż ubrań.

Top Secret z wnioskiem o upadłość

Top Secret jest obecny na polskim rynku od 1995 r. Firma jest istotnym dłużnikiem firmy Redan. Jak poinformował zarząd tej spółki, powzięto informację o złożeniu przez Top Secret Sp. z o.o.  wniosku o ogłoszenie upadłości.

Informację na ten temat spółka Redan opublikowała na swojej stronie internetowej:

"W ocenie zarządu Redan, w krótkim terminie, złożenie wniosku o upadłość przez TS nie będzie miało istotnego wpływu na sytuację spółki, w tym w szczególności na realizowane poziomy sprzedaży, marży ani przepływy pieniężne. Wpływ ewentualnej upadłości TS na sytuację Redan w dłuższym terminie wymaga pogłębionej analizy. W szczególności konieczne jest rozważenie wyceny należności od TS oraz ryzyka konieczności spłaty kredytu za TS, o których mowa powyżej. Po przeprowadzeniu tej analizy zarząd Redan przedstawi jej wyniki oraz płynące z tego wnioski".

W Polsce upada coraz więcej sklepów

Z danych zebranych przez wywiadownię Dun & Bradstreet Poland dla "Rz" wynika, że do połowy 2022 roku rynek sprzedaży detalicznej skurczył się o ponad 3 tys. lokalizacji, do 373 tys. To dopiero wyniki półrocza, co może  zapowiadać w tym roku rekord.

Zniknięcie ograniczeń w działalności nie spowodowało rozkwitu sektora, a sklepów upadło najwięcej od 2017 r. Trendy postpandemiczne wyraźnie idą w stronę zakupów przez Internet.

Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że najwięcej zamkniętych sklepów (644) było placówkami ogólnospożywczymi. Z rynku zniknęły też 532 "sklepy niewyspecjalizowane" oraz 487 odzieżowych.

Nieliczne branże rozkwitają

Przybyło za to sklepów AGD (54) oraz medycznych (16). To jedyne branże spośród niemal 30 w handlu detalicznym, w których widać wzrost liczby sklepów.

Rz pisze również, że przybywa sklepów sieciowych. Żabka otwiera rocznie ponad 1 tys. placówek, Carrefour w 2021 otworzył 21 nowych lokalizacji, w tym zamierza uruchomić ponad 170, z czego 150 ma być sklepami osiedlowymi.