Ze względów bezpieczeństwa bank PKO Bank Polski wprowadza trzeci sposób weryfikacji logowania do serwisu iPKO. W ostatnim czasie zanotowano wiele ataków cyberprzestępców, którzy rozsyłali e-maile z załącznikiem, podszywając się pod bank. Okazywało się, że wiadomość zawierała złośliwe oprogramowanie.
Nowe zasady przedstawiono w oficjalnym komunikacie.
3 sposoby logowania do iPKO
Bank wprowadza nowy sposób logowania poza wprowadzeniem hasła. Bank udostępnia następujące możliwości:
- Logowanie z urządzenia zaufanego,
- Dwuetapowe logowanie,
- Narzędzie autoryzacji, które jest nowym sposobem.
W komunikacie czytamy, że jeśli użytkownik nie loguje się z urządzenia zaufanego, bądź nie korzysta z funkcji logowania dwuetapowego, to po wpisaniu swojego hasła będzie miał możliwość dodania urządzenia zaufanego.
Jeśli użytkownik pominie ten krok i przejdzie do serwisu, to bank będzie prosił o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacji. Chodzi dokładnie o mobilną autoryzację – kod ze zdrapki lub kod SMS.
Bank PKO zawraca uwagę, że użytkownicy, którzy często korzystają z iPKO na jednym urządzaniu, powinni dodać go do „zaufanych”.
W komunikacie podkreślono, że zmiany nie dotyczą użytkowników, którzy korzystają z dodatkowych zabezpieczeń i logują się z urządzeń zaufanych lub używają dwuetapowego logowania.
"Logujesz się tak, jak dotychczas (pamiętaj – możesz mieć zapisane urządzenie zaufane, ale zalogować się z innego, niezapisanego urządzenia, wtedy poprosimy o autoryzację)" – wyjaśniono w komunikacie PKO Banku Polskiego.
Wzrost ilości cyberprzestępst
Nie tylko PKO Bank Polski zanotował w ostatnim czasie ataki cyberprzestępców. Inne banki również przestrzegają swoich klientów.
Bank ING poinformował, że oszuści rozsyłają SMS-y dotyczące rzekomej próby włamania na konto.
Santander Bank Polska ostrzegał przed wiadomościami rozsyłanymi za pomocą mediów społecznościowych. Wiadomości oszustów miały zachęcać do zakładania korzystnych inwestycji.
Oszuści stosują obecnie nową metodę „oszustwo na Blika”. Użytkownicy dostają informację o przelewie 450 zł przesłanych na telefon. Cyberprzestępcy rozsyłają wiadomości SMS.
Portal TVN24 Biznes w oparciu o dane z raportu Narodowego Banku Polskiego informuje, że w trzecim kwartale 2021 roku odnotowano 7709 oszustw przy użyciu polecenia przelewu. Łączna kwota oszukańczych poleceń przelewu wyniosła tylko w trzecim kwartale blisko 32 mln zł.