Euro AGD odmówiło chłopakowi sprzedaży słuchawek! Powód może Cię zaskoczyć

Agnieszka
Newsy
08.11.2019 15:17
Euro AGD odmówiło chłopakowi sprzedaży słuchawek! Powód może Cię zaskoczyć

Sieć obiegła informacja, że w sklepie RTV Euro AGD sprzedawca odmówił chłopcu sprzedaży słuchawek przeznaczonych do gier. Czy miał do tego prawo? Powód może Was zaskoczyć.

Zdjęcie Euro AGD odmówiło chłopakowi sprzedaży słuchawek! Powód może Cię zaskoczyć #1

12-13 letni chłopiec, jak twierdził kasjer, podszedł do lady z chęcią zakupu słuchawek gamingowych. Niestety, kasjer odmówił sprzedaży. Postanowił dowiedzieć się, czy o chęci zakupu wiedzą jego rodzice. Poprosił nastolatka o wykonanie telefonu do rodziców. Chłopiec spełnił prośbę i podał słuchawkę sprzedawcy. Mama potwierdziła, że zgadza się na zakup. Dopiero wtedy doszło do transakcji.

Czy to jest legalne?

Okazuje się, że tak. Dzieci poniżej 13-ego roku życia nie mają zdolności do podejmowania czynności prawnych (a za taką może być uznane kupowanie sprzętów rtv) bez zgody rodziców. W tym przypadku wystarczyła zgoda słowna. Sprzedawca nie złamał więc prawa.

W swoim oświadczeniu RTV Euro AGD wyjaśnia, że każdy taki przypadek rozpatrywany jest indywidualnie. Nie ma jednej zasady. Sieć uważa, że rodzice mają prawo wiedzieć, co i w jakiej cenie kupują ich dzieci.

Co więcej, uzależnienie od gier komputerowych i video zostało niedawno wpisane przez Światową Organizację Zdrowia do Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD-11. Kupowanie ogromnej ilości drogiego sprzętu elektronicznego przez nieletnich również wzrasta. Warto więc zwrócić na ten problem szczególną uwagę, co czynią przedstawiciele RTV Euro AGD.

Zdjęcie Euro AGD odmówiło chłopakowi sprzedaży słuchawek! Powód może Cię zaskoczyć #2

Nie tylko fizyczne zakupy

Producenci gier i aplikacji skierowanych do najmłodszych (często kilkuletnich) dzieci mają wiele pomysłów na skłonienie ich do zakupów. Można kupować dodatki do gier, inne aplikacje, sprzęty, itd, bez wychodzenia z domu. Wystarczy kilka kliknięć. Dzieci są więc narażone na manipulację emocjami i podatne na robienie pochopnych zakupów w sieci.