Opłata za Facebook i Instagram już w Polsce! Ile zapłacimy za popularne aplikacje?
Dwa najpopularniejsze serwisy społecznościowe - Facebook i Instagram, właśnie wprowadziły w Polsce opłatę za korzystanie z ich usług. Użytkownicy, którzy nie zapłacą i nie wykupią subskrypcji na szczęście nie zostaną całkowicie pozbawieni możliwości użytkowania aplikacji. Czeka na nich jednak pewien haczyk.
Płatny Facebook i Instagram
Pod koniec października Meta (firma posiadająca Facebooka i Instagrama) ogłosiła, że wprowadzi niebawem płatną subskrypcję na swoje serwisy.
W Polsce właśnie pojawiła się taka możliwość. Zakup płatnej subskrypcji umożliwia korzystanie z Facebooka i Instagrama pozbawionego reklam. Osoby, które nie wykupią takiej subskrypcji wciąż będą mogły przeglądać serwisy, jednak będą się na nich w dalszym ciągu pojawiać reklamy.
Ile kosztuje płatny Facebook i Instagram
Opcja płatka dopiero co weszła do Polski. Za Facebooka i Instagrama bez reklam trzeba zapłacić aż 59,99 zł miesięcznie.
Cena ta dotyczy wersji aplikacji na smartfonie. Nieco mniej zapłacimy za wersje przeglądarkowe.
Meta wyjaśniała kilka dni temu, że od listopada użytkownicy zapłacą 9,99 euro miesięcznie w przypadku przeglądarki lub 12,99 euro w aplikacji na telefon.
Okazuje się też, że obecnie cena ta dotyczy naszego jednego, głównego konta w obu serwisach. Każde kolejne konto będzie dodatkowo kosztowało miesięcznie 6 lub 8 euro.
Opłata za dodatkowe konta zniknie natomiast 1 marca przyszłego roku. Wtedy bowiem wszystkie nasze konta zostaną podłączone do Centrum kont, za które obowiązuje jedna opłata.
Płatny Facebook i Instagram to wymóg unijny?
Meta wyjaśniła, że pobieranie opłat za serwisy bez reklam wymuszają przepisy wprowadzone przez Unię Europejska.
Aby zachować zgodność ze zmieniającymi się przepisami europejskimi, wprowadzamy nową opcję subskrypcji w krajach Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii. W listopadzie zaoferujemy osobom korzystającym z Facebooka lub Instagrama i mieszkającym w tych regionach możliwość dalszego bezpłatnego korzystania z tych spersonalizowanych usług z reklamami lub wykupienia subskrypcji, aby nie widzieć reklam. Dopóki użytkownicy są subskrybowani, ich dane nie będą wykorzystywane w reklamach - wyjaśnia Meta.