Wyższe rachunki mimo gwarancji ceny! Tauron tłumaczy i proponuje zwrot
Wiele osób, pomimo podpisania umowy na prąd z gwarancją ceny, otrzymało w tym roku wyższe rachunki za prąd. Tauron wytłumaczył, skąd to zjawisko i jak uniknąć płacenia zawyżonych rachunków.
Wyższe rachunki za prąd
W sieci pojawiło się ostatnio wiele głosów twierdzących, że w tym roku rachunki za prąd wraz z wyrównaniem okazały się o wiele wyższe niż rok temu. Jest to zaskakujące ze względu na fakt, że obowiązuje ich gwarancja ceny (w ramach Tarczy Solidarnościowej).
Serwis Fakt.pl przytoczył sytuację jednego ze swoich czytelników, którego zszokowała kwota do zapłaty na rachunku za prąd wraz z wyrównaniem za kilka miesięcy.
Mężczyzna postanowił zapytać spółkę Tauron o powód tak wysokiej ceny na rachunku. W odpowiedzi usłyszał, że podniesiona została opłata handlowa, która nie podlega gwarancji ceny.
"Ceny hurtowe energii elektrycznej szybko się zmieniają, dlatego musieliśmy zastosować wyższą opłatę handlową w opcji z gwarancją ceny" - odpowiedział Tauron.
Okazało się, że Tauron podniósł opłatę handlową aż czterokrotnie. Spółka zapytana przez redakcję Faktu o komentarz, zaproponowała nietypowe rozwiązanie tego problemu.
Tauron tłumaczy się z podwyżki opłaty handlowej
Daniel Iwan rzecznik prasowy Tauronu stwierdził, że gwarancja stałej ceny prądu była oferowana klientom w poprzednich latach, kiedy panowały inne warunki rynkowe. Obecnie korzystanie z gwarancji ceny prądu nie jest już możliwe.
"Z gwarancji stałej ceny prądu chętnie korzystali w ostatnich latach klienci, którzy chcieli uniknąć corocznych aktualizacjami cen prądu. Taki produkt był oferowany w innych, niż aktualne warunki rynkowe. W Tauronie korzystanie z gwarancji ceny nie jest już możliwe przez nowych klientów".
Dodał, że klienci otrzymali ofertę z różnymi propozycjami i zostali poinformowani o tym, że wybierając gwarancję ceny opłata handlowa jest wyższa.
Tauron proponuje bezpłatną zmianę umowy i zwrot pieniędzy
Jak donosi Fakt.pl, rzecznik Tauronu zapewnił takim klientom bezpłatną zmianę umowy oraz zwrot pieniędzy za opłatę handlową.
"Klienci, którzy skontaktują się z nami i przejdą na ofertę z gwarancją rabatu, mogą dodatkowo otrzymać zwrot kosztów w wysokości odpowiadającej różnicy zapłaconych opłat handlowych pomiędzy ubiegłym rokiem a obecnym. Ofertę można zmienić, dzwoniąc na infolinię 555 444 555. Konsultanci pomogą wybrać klientom najkorzystniejszą cenowo ofertę, dostosowaną do indywidualnych potrzeb" — wyjaśnia rzecznik Tauronu.