Newsy

Przez ten SMS można stracić pieniądze!

Oszuści ani na chwilę nie odpuszczają. Ponownie rozsyłają do mieszkańców Polski wiadomości tekstowe, które mogą przysporzyć wielu kłopotów.

Cykliczne działania oszustów

Oszuści nie ustają w wysyłaniu fałszywych SMS-ów od PGE. Do mieszkańców Polski została wysłana kolejna partia wiadomości o rzekomej zaległości.

To już kolejna z wielu podobnych akcji, które mają na celu nakłonić ofiary do podania oszustom danych do logowania do bankowości internetowej i nieświadomie przyznania im dostępu do wszystkich pieniędzy na koncie lub podania danych karty płatniczej. Niestety, mimo wielu apeli i kampanii informacyjnych na ten temat, podobny schemat oszustwa jest bardzo skuteczny.

Ten SMS to oszustwo

CyberRescue donosi, że w ostatnich dniach zaobserwowało wzmożoną kampanię fałszywych wiadomości od (rzekomo) Polskiej Grupy Energetycznej. Podobnie jak w maju 2022 roku, ma ona treść:

„Na dzień xx.xx zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności [i dalej znajduje się link, w który oszuści chcą, aby ofiara kliknęła].”

źródło własne

W wiadomości mowa o rychłym odłączeniu energii elektrycznej, co może na tyle zaniepokoić ofiarę, że natychmiast, bez zastanowienia, da się oszukać i okraść ze wszystkich pieniędzy. Mimo że termin może być inny, to zawsze jest on blisko daty wysłania przez oszustów fałszywego ponaglenia – ma to sprawić, że ofiara natychmiast podejmie działanie.

Link prowadzi bowiem do fałszywej strony logowania do bankowości internetowej – po wpisaniu dane trafiają do oszustów i otwierają im drogę do kradzieży pieniędzy z konta. A bankowe strony do logowania niestety są spreparowane naprawdę wiarygodnie.

Jak należy postępować?

Wzorowe zachowanie polega przede wszystkim na tym, by nie klikać w link zawarty w wiadomości.  Jeśli rzeczywiście jesteśmy klientami PGE i mamy wątpliwości co do stanu naszych płatności najlepiej od razu zadzwonić na infolinię, aby dowiedzieć się, czy na naszym koncie klienta faktycznie jest zaległość.

Rozmowa z konsultantem z pewnością upewni nas, że nie zalegamy z płatnościami, a ta wiadomość to oszustwo. Przy okazji osoby pracujące na infolinii informują, że Polska Grupa Energetyczna nie może wysyłać SMS-ów do swoich klientów.

Popularne artykuły

Detoksykacja organizmu za pomocą ananasa

Kary za brak segregowania śmieci! Sprawdzą to kamerki umieszczone w śmietnikach

Jak zrobić pyszną pizzę na cienkim cieście?