Poradnik

Czy można reklamować jedzenie kupione przez Internet?

Mnóstwo osób zamawia jedzenie przez Internet. Co w przypadku, jeśli dostarczone potrawy będą nieświeże, zimne lub zamówienie będzie niezgodne z tym, czego sobie życzyliśmy? Czy można reklamować takie jedzenie?

Zwrot pieniędzy za jedzenie

Nie każdy klient wie, w jakich sytuacjach można domagać się zwrotu pieniędzy za jedzenie zamówione z restauracji. Sprawa dodatkowo komplikuje się, gdy potrawy zamawiamy przez Internet. Co w przypadku, gdy nasze zamówienie będzie nieświeże, zimne lub po prostu niesmaczne? Jakie prawa przysługują nam w tej sytuacji?

Czy można reklamować jedzenie kupione przez Internet?

Niestety w tym przypadku nie ma zastosowania prawo dotyczące możliwości zwrotu, które przysługuje konsumentom kupującym towary przez Internet. Zamawiane potrawy to towar o bardzo krótkiej trwałości, który nie może podlegać dalszej sprzedaży.

W rozmowie z portalem interaktywnie.com Anna Muras z UpMenu wyjaśnia, jakie prawo w takim przypadku mają klienci:

„Bez względu na formę zakupu, klienci restauracji zawsze mają prawo do reklamacji. Warto o tym pamiętać, jeśli dostarczone jedzenie będzie nieświeże, zimne lub będzie niezgodne z zamówieniem. O takich problemach powinniśmy zawiadomić restaurację bezzwłocznie. Nie możemy natomiast domagać się rekompensaty jeśli na przykład jedzenie było w naszym odczuciu niesmaczne lub w inny sposób nie odpowiadało naszym gustom.”

Zanim zamówisz jedzenie przez Internet

  • Do złożenia zamówienie jedzenia z dostawą do domu wystarczy strona internetowa lub aplikacja mobilna jednego z serwisów dostarczających potrawy.
  • Zanim zamówisz jedzenie przez Internet, sprawdź opinie o restauracji. Warto najpierw poznać zdanie wcześniejszych użytkowników. Dużą liczbę negatywnych komentarzy można traktować jako sygnał ostrzegawczy, że z tej restauracji lepiej niczego nie zamawiać.
  • Najlepiej korzystać z usług sprawdzonych i znanych nam restauracji. Jeśli chcemy spróbować czegoś nowego, warto szukać takich miejsc, które mają już dużą liczbę pozytywnych opinii.
  • Przed zamówieniem warto sprawdzić proponowany czas dostawy oraz ewentualne promocje i rabaty.
  • Należy wybrać formę płatności i opłacić zamówienie przy pomocy karty kredytowej, jednego z serwisów lub gotówki przy odbiorze.
  • Na koniec należy podać dane kontaktowe z mailem, na który dostaniemy potwierdzenie złożenia zamówienia. To ułatwi też ewentualną reklamację.

Popularne artykuły

Magda Gessler ma jeszcze jedną córkę. Jej pasierbica to przeciwieństwo Lary

Jaką długość ma twój mały palec? To może określić twoją osobowość

Jak się pozbyć podrażnień po GOLENIU?