Wcześniejsza wypłata emerytur! Poczta Polska rozpoczęła przyśpieszone procedury
W związku z dalszym sporym zagrożeniem powodziowym w kolejnych miejscowościach Poczta Polska zdecydowała się na zmiany w procesie wypłat emerytur.
Szybsza wypłata emerytur
Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz zakomunikował, że podjęto decyzję o wcześniejszej wypłacie świadczeń emerytalnych. Mężczyzna podkreślił, że w dobie powodzi dostęp do gotówki jest niezbędny. Dodał, że procedura ma być szybka i obarczona jedynie niezbędnymi formalnościami.
Emerytury, które miałby być wypłacone 20 września będą doręczane już od 18 września (przed pojawieniem się fali kulminacyjnej na Odrze).
„Przyśpieszamy wypłatę emerytur na terenach powodziowych. Emerytury, których wypłata jest przewidziana na 20 września br., będzie doręczana do mieszkańców obszarów powodziowych we Wrocławiu i okolicach od 18 września, czyli przed potencjalnym nadejściem fali wezbraniowej na Odrze.” - czytamy w komunikacie na platformie X.
W komunikacie na oficjalnej stronie czytamy, że Poczta Polska dokłada także wszelkich starań, aby w innych rejonach powodziowych emerytury były doręczane terminowo.
Poczta uruchomi punkty wypłaty emerytur
Poczta Polska zakomunikowała, że listonosze będą kontaktować się z odbiorcami przekazów pieniężnych i dowiadywać się, o miejscu ich przebywania i dogodnym miejscu odbioru pieniędzy. W razie konieczności pracownicy będą podejmować dodatkowe próby doręczenia świadczeń emerytalnych.
Spółka poinformowała również, że uruchomione zostaną punkty wypłaty emerytur.
„Wszędzie tam, gdzie pojawi się problem z wypłatą emerytur, Poczta Polska będzie kontaktować się ze sztabami kryzysowymi. Będą przy nich także organizowane, w miarę potrzeb, punkty wypłaty emerytur. Pracownicy Poczty Polskiej, dobrze znający swoich klientów oraz darzeni dużym zaufaniem społecznym, dołożą wszelkich starań, aby emerytury dotarły do każdego i w jak najszybszym terminie. Sytuacja jest dynamiczna, Poczta Polska na bieżąco ją śledzi i dostosowuje swoje działania do aktualnych możliwości i panujących lokalnie warunków” - czytamy na stronie Poczty Polskiej.
Ponadto na stronie poinformowano, że spółka uruchamia szereg działań wpierających poszkodowanych mieszkańców. Włącza się także m.in. w centralne i lokalne inicjatywy pomocowe (udostępnienie zaplecza logistycznego i magazynowego) oraz współpracuje z instytucjami (m.in. Rządowym Centrum Bezpieczeństwa, ZUS).