Biedronka nieładnie pograła sobie z klientami! Teraz musi wypłacić im po 150 zł w postaci vouchera!
Dwa lata temu w sklepach Biedronki mogliśmy natknąć się na jedną z wielu promocji. Jak się jednak teraz okazuje, była ona pełna nieprawidłowości. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadził w tej sprawie swoje dochodzenie, skutkiem którego jest ukaranie Jeronimo Martins.
Klienci dostaną od Biedronki vouchery
UOKiK zobowiązał sieć sklepów Biedronka do wypłacenia swoim klientom rekompensaty w postaci vouchera. Vouchery mają opiewać na kwotę 150 zł, które będzie można w ciągu roku.
Wszystko przez to, że UOKiK wykazał, że akcja promocyjna Biedronki, która miała miejsce dwa lata wcześniej, zawierała liczne nieprawidłowości. Klienci, którzy wzięli w niej udział są więc uznani za poszkodowanych.
Promocja “Magia Rabatów” pod lupą UOKiK
UOKiK postanowił przyjrzeć się akcji promocyjnej, która miała miejsce dwa lata temu. Promocja “Magia Rabatów” trwała od 1 do 3 grudnia 2022 roku, czyli zaledwie 3 dni.
Klienci mogli kupić książki lub zabawki. Połowę z przeznaczonej kwoty otrzymywali z powrotem w formie vouchera na paragonie i mogli te pieniądze wydać przy następnym zakupach.
Okazało się jednak, że malutkim drukiem, niezwracającym uwagi klienta, napisano o ograniczeniach promocji. Promocja obejmowała tylko wybrane artykuły przemysłowe i tekstylia, a klient nie został o tym prawidłowo poinformowany.
Klienci szybko zaczęli więc kierować skargi do UOKiK. Byli bowiem zaskoczeni, że nie mogą zapłacić voucherem za ważne dla nich produkty.
Co więcej, największym grzechem Biedronki było poinformowanie klientów o ograniczeniach w promocji dopiero po wzięciu w niej udziału i wydrukowaniu vouchera.
Szersza informacja na ten temat pojawiła się jedynie na stronie internetowej. Zakupy natomiast odbywały się jedynie stacjonarnie.
Nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów. - uzasadnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Jak uzyskać rekompensatę?
Voucher na 150 zł mogą otrzymać ci, którzy zrobili zakupy w ramach akcji "Magia Rabatów", dostali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali. Jeśli klient jest w programie lojalnościowym Biedronki, to nie musi przedstawiać żadnego paragonu. Inaczej jest w przypadku poszkodowanych klientów, którzy odeszli z programu lojalnościowego - te osoby będą musiały udowodnić udział w “Magii Rabatów” np. paragonem.