Astronomiczna kwota na rachunkach za prąd! Kobieta dostała 18 dodatkowych faktur do zapłaty
Mieszkanka Konina otrzymała 18 dodatkowych faktur za prąd. Powód zaskakuje.
Kobieta dostała 18 dodatkowych faktur za prąd
Sprawa została opisana przez portal TVN24 Biznes. Mieszkanka Konina udzieliła wywiadu, w którym przedstawiła szczegóły.
Okazuje się, że w kwietniu 2024 roku kobieta otrzymała od sprzedawcy aż 18 dodatkowych faktur za prąd na prawie tysiąc złotych za ubiegłe lata. Kobieta twierdzi, że rachunki nie zawierały uzasadnienia, ani opisu.
Powód korekty zaskakuje!
Mieszkanka Konina zadzwoniła do sprzedawcy energii, aby wyjaśnić sprawę. Uzyskała informację, że jej licznik był śle skalibrowany i dlatego nastąpiła korekta. Pani Izabela zastanawiała się, w jaki sposób wyliczono zużycie skoro licznik prądu nie działał poprawnie.
Licznik nie działał poprawnie przez 9 lat?
W korespondencji z firmą energetyczną można przeczytać, że po sprawdzeniu licznika sierdzono błędy w jego podłączeniu w okresie od marca 2015 roku do kwietnia 2024 roku. Z dokumentu wynika, że licznik nie działał poprawnie przez 9 lat.
Mieszkanka Konina zwróciła się o przedstawienie ekspertyz od operatora systemu dystrybucyjnego.
Kobieta wspomina, że zwróciła się też o pomoc do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do miejskiego rzecznika konsumenta. Niestety nie otrzymała odpowiedzi.
Biuro prasowe sieci odpowiada
Portal TVN24 Biznes skontaktował się z biurem prasowym firmy i poprosił o komentarz.
W odpowiedzi można przeczytać, że zainstalowany licznik jest licznikiem dwukierunkowym, czyli pozwalającym zmierzyć energię pobraną, jak i oddaną do sieci. Firma zaznacza, że układ został nie prawidło podłączony, czego efektem było nie przekazanie części popranej energii do rozliczeń.
„Energia elektryczna w ilości wykazanej w korekcie została w rzeczywistości pobrana przez odbiorcę, lecz błędnie zarejestrowana jako energia oddana i w efekcie nie rozliczona na bieżąco" – portal cytuje odpowiedź firmy.
Firma pisze również, że nieprawidłowość wynikała z błędu przedstawiciela dystrybutora. Doszło do niego podczas montażu urządzenia. Przeprasza za zaistniałą sytuację i informuje, że przygotowała rozwiązanie dla klientki.