Newsy

O 72 euro więcej za podróż samolotem?! Ta linia lotnicza wprowadzi dodatkową opłatę!

Niemiecka linia lotnicza Lufthansa ogłosiła wprowadzenie nowej dodatkowej opłaty do każdego biletu, uzależnionej od długości trasy oraz klasy biletu. Opłata ta może wynosić od 1 do 72 euro. Zmiana jest odpowiedzią na unijne regulacje środowiskowe, a zebrane środki mają wspierać ich implementację.

Szczegóły opłaty środowiskowej

Lufthansa poinformowała, że od 26 czerwca do każdego biletu na podróże planowane od 1 stycznia 2025 roku zostanie doliczona nowa opłata środowiskowa (Environmental Cost Surcharge). Wysokość opłaty zależy od długości trasy i klasy biletu, oscylując w przedziale od 1 do 72 euro. Na trasach krótkich i średnich w klasie ekonomicznej opłata wyniesie 5 euro, a w klasie biznesowej 7 euro. Natomiast na trasach długodystansowych, w klasie biznesowej opłata waha się od 18 do 36 euro, a w pierwszej klasie może osiągnąć 72 euro. Opłata będzie miała zastosowanie na wszystkich lotach rozpoczynających się w krajach Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Norwegii oraz Szwajcarii.

Przyczyny i skutki nowej opłaty

Wprowadzenie nowej opłaty ma na celu pokrycie części rosnących kosztów związanych z regulacjami środowiskowymi. Głównym powodem decyzji Lufthansy są unijne przepisy wymagające stosowania zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), którego udział w mieszance paliwowej będzie stopniowo rósł do 70% w 2050 roku. Dodatkowe koszty wynikają również z unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji (ETS) oraz innych regulacji takich jak mechanizm CORSIA.

Wyzwania i inwestycje Lufthansy w kontekście środowiskowym

Lufthansa podkreśla, że wszystkie te zmiany generują znaczący wzrost kosztów operacyjnych. Linia lotnicza inwestuje miliardy euro w nowe technologie i współpracuje nad innowacjami mającymi na celu stopniowe czynienie latania bardziej zrównoważonym. Mimo tych wysiłków, przewoźnik zaznacza, że samodzielnie nie jest w stanie udźwignąć sukcesywnie rosnących kosztów regulacji środowiskowych. Dodatkowo, sektor lotniczy, który odpowiada za około 2% globalnej emisji gazów cieplarnianych, jest jednym z najtrudniejszych do dekarbonizacji ze względu na skomplikowany proces zastępowania konwencjonalnego paliwa lotniczego alternatywnymi źródłami energii.

Popularne artykuły

Blanka Stajkow wydała oświadczenie ws. Eurowizji!

GOTOWANIE BEZ TŁUSZCZU – co powinnaś wiedzieć?

Butter Chicken jak z Najlepszej Restauracji – Tego Smaku Nie Zapomnisz!