Zara wprowadza rewolucyjną usługę! Znana sieć odzieżowa odgapiła od TikToka?
Telezakupy to coś, co już lata temu odeszło do lamusa. Jak się jednak okazuje, teraz znów zyskuje na popularności. Jedna z najpopularniejszych sieci odzieżowych ma zamiar prowadzić transmisję na żywo z prezentacją swoich produktów. W Chinach odniosło to bowiem ogromny sukces.
Transmisje odzieżowe w mediach społecznościowych
Część z was zapewne pamięta telezakupy, które można było nieustannie oglądać na niektórych kanałach telewizyjnych. Co ciekawe, trend ten powraca, jednak już nie w telewizji, a w internecie. Platformy społecznościowe dają bowiem możliwość transmitowania na żywo, a firmy chętnie z tego korzystają.
Transmisje na żywo z prezentacją ubrań podbijają Facebooka w Polsce i innych krajach europejskich. Do tej pory robiły to jednak głównie niewielkie sklepiki.
Sukces transmisji odzieżowych w Chinach
W Chinach jednak rynek ten jest o wiele większy. Transmitowanie w mediach społecznościowych przeróżnych produktów, od ubrań, aż po przekąski, zrobiło ogromną furorę i zwiększyło sprzedaż. Dlatego też decyduje się na to coraz więcej firm.
Jedną z nich jest Zara, której transmisje odbywają się na platformie Douyin, czyli tamtejszym odpowiedniku Tik Toka. Co ciekawe, trwają one po kilka godzin. Jest to jednak norma dla chińskich transmisji online. Chińczycy oszaleli bowiem na punkcie uczestniczenia w przeróżnych livestreamach.
Podczas transmisji na żywo ze studia w Szanghaju, który ma 1000 metrów kwadratowych, modele prezentują ubrania, buty i dodatki z kolekcji Zary. Nad każdym z takich programów pracuje około 70 osób.
Z racji tego, że transmisja trwa naprawdę długo (pięć godzin), to oglądający mają szanse dokładnie obejrzeć produkt i “zaklepać” sobie daną odzież.
Zara będzie prowadzić transmisje w Europie
“Rzeczpospolita” informuje, że transmisje odzieżowe Zary w Chinach ogląda jednocześnie nawet 800 tysięcy osób. Część z nich od razu kupuje prezentowany produkt, co przekłada się na zyski firmy.
Nic więc dziwnego w tym, że Zara chce przyjść z tym rozwiązaniem także na rynek europejski. Co ciekawe jednak, firma nie ma zamiaru korzystać już z zewnętrznych platform społecznościowych. Swoje transmisje będzie prowadzić na własnej aplikacji i stronie internetowej.
Nowy sposób sprzedaży ubrań z Zary ma ruszyć już w drugiej połowie 2024 roku.