Prawo

Jak się pozbyć nachalnych telemarketerów? Wystarczy, że zadasz mu jedno ważne pytanie!

Telemarketerzy, choć tylko wykonują swoją pracę, jak każdy z nas, potrafią czasem napsuć krwi. Duża większość firm zmieniła nieco swoje podejście i traktuje osoby, do których dzwoni, z szacunkiem. Wciąż jednak możemy spotkać się z natarczywymi i nieustępliwymi telemarketerami. Jak sprawić, żeby przestali do nas dzwonić? Jest na to prosty sposób.

“Nie jestem zainteresowana/ny” nie pomoże

Z pewnością nie raz rozmawialiście z telemarketerem, na którego hasła typu “Nie jestem zainteresowana/ny”, “Nie chcę skorzystać z oferty”, “Muszę się zastanowić”, itp., zupełnie nie działały. 

Takie osoby szkolone są do tego, aby i tak przekonać nas do danej oferty, nie zwracając uwagi na nasze zdanie. To niestety działa, szczególnie w przypadku osób mniej asertywnych lub takich, którym głupio odmówić, gdy są do czegoś tak mocno przekonywani. 

Właśnie takie osoby powinni wiedzieć, że nie są bezradni w starciu z telemarketerami. Wystarczy bowiem powiedzieć jedno zdanie, a piłeczka będzie po naszej stronie.

Jak pozbyć się telemarketera?

Kiedy dzwonią do nas przeróżne firmy, o których nawet nie słyszeliśmy, oferując przeróżne produkty i usługi, często nasuwa się nam pytanie - Skąd oni w ogóle mają mój numer telefonu?

Pytanie to jest zasadne i właśnie tego dotyczy ten patent. Okazuje się bowiem, że często nieświadomie wyrażamy zgodę na przetwarzanie naszych danych, klikając “akceptuj” lub “Ok”. 

Kiedy zadzwoni do nas telemarketer, wystarczy zapytać, jaką firmę reprezentuje i kto jest administratorem Twoich danych, w tym właśnie Twojego numeru telefonu. 

Następnie poinformuj telemarketera, że nie wyrażasz lub wycofujesz zgodę na przetwarzanie Twoich danych i poproś o usunięciu numeru telefonu z ich bazy danych. 

Sama rozmowa telefoniczna może jednak nie zawsze skutkować. Do administratora danych wyślij więcej oświadczenie o braku zgody na dalsze przetwarzanie Twoich danych. 

Administrator musi odpowiedzieć na Twoją informację o braku zgody na przetwarzanie danych w ciągu 30 dni. 

Pamiętaj też, że w trakcie rozmowy możesz poinformować telemarketera o tym, że składasz skargę do UKE (Urząd Komunikacji Elektronicznej), UOKiK( Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) oraz UODO (Urząd Ochrony Danych Osobowych).

Popularne artykuły

To koniec tego rodzaju recept! Ministerstwo Zdrowia wprowadza istotne zmiany!

Policjanci z Radomia Zatrzymują Dwóch Braci Poszukiwanych za Przestępstwa w Szwecji i Wielkiej Brytanii

Te osoby mimo wieku 75 + nie otrzymają bonu senioralnego! Kontrowersje wokół nowego dofinansowania!