Nadchodzi rewolucja w Biedronce! Ta zmiana dotyczy wszystkich klientów
Sieć sklepów Biedronka ma zamiar do końcu roku wyeliminować jeden ze swoich głównych problemów: inna cena na etykiecie, a inna przy kasie. Do takiej sytuacji dochodziło na tyle często, że sieć została nawet ukarana przez UOKiK grzywną w wysokości 115 mln zł. Jak Biedronka chce uniknąć nieprawidłowości? Jest na to sposób.
Elektroniczne cenówki
Elektroniczne cenówki to coś, co ma pomóc uniknąć nieprawidłowości w cenach. Zamiast papierowych etykiem, na półkach sklepowych Biedronek mają widnieje elektroniczne etykiety wyświetlające prawidłową cenę produkty.
Co ciekawe, Biedronka, podobnie jak inne znane sieci, już dawno rozpoczęły proces wprowadzania elektronicznych etykiet do swoich sklepów. Biedronka jednak została znacząco w tyle, jeśli chodzi o tę modernizację.
Lidl bowiem wprowadził to rozwiazanie we wszystkich swoich placówkach, natomiast Biedronka tylko w nielicznych sklepach.
Teraz jednak ma się to zmienić, bo Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu spółki Jeronimo Martins Polska w wywiadzie udzielonym branżowemu serwisowi wiadomoscihandlowe.pl zdradził, że do końca roku elektroniczne cenówki mają trafić przynajmniej tysiąca sklepów Biedronka w Polsce.
Docelowo jednak, jak twierdzi Paweł Stolecki, w ciągu dwóch lat zmiana ta zostanie wdrożona we wszystkich sklepach sieci.
Aktualnie jesteśmy na etapie testowania elektronicznych etykiet cenowych w dziesięciu naszych placówkach. Wyniki pilotażu wyznaczą ostateczny kierunek prac i dalszych decyzji biznesowych, o czym będziemy informować w późniejszym terminie – informuje Arnold Zyśk, dyrektor ds. doskonalenia pracy sklepu w sieci Biedronka w rozmowie z Bizblog.pl.
Koniec z błędnymi cenami, koniec z problemami z UOKiK
Wprowadzenie elektronicznych etykiet sprawi, że o wiele rzadziej będzie dochodzić do sytuacji, kiedy na półce widnieje inna cena produktu, a przy kasie klient słyszy inną cenę.
Biedronka ma jednak swój cel w tym działaniu. Gdyby wciąż dochodziło do takich sytuacji, sieć sklepów mogłyby czekać kolejne problemy z UOKiK dotyczące tej kwestii. Przypomnijmy bowiem, że za wprowadzanie klientów w błąd (błędnymi ocenami na etykietach) Biedronka została ukarana przez UOKiK kwotą 115 mln zł.