Część klientów dużego banku straci dostęp do aplikacji mobilnej! Zmiany już za dwa miesiące!
Część klientów mBanku niebawem może stracić dostęp do pełnej wersji aplikacji internetowej swojego banku. Jeśli smartfon nie posiada odpowiedniego systemu, aplikacja zostanie wyłączona.
mBank wyłączy aplikację na tych urządzeniach
mBank zapowiedział, że niedługo wyłączy dostęp do najnowszych funkcji swojej aplikacji na urządzeniach posiadających starsze oprogramowanie. Mowa zarówno o systemach IOS, jak i Androidach.
Posiadacze iPhone'ów z systemem starszym niż 16.0 i Androidów z systemem starszym niż 8.0 utracą możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności aplikacji mBanku.
Dla posiadaczy starszych urządzeń, które nie mają możliwości aktualizacji do najnowszych wersji systemów operacyjnych, oznacza to niemożność korzystania z pełnej funkcjonalności aplikacji mBanku. - czytamy w tekście opublikowanym w serwisie innpoland.pl.
Utrudnienia dla klientów mBanku
Android 8.0 wszedł na rynek w 2017 roku. Natomiast system IOS w 2022 roku. Są to więc systemy, które mają już swoje lata. Z drugiej jednak strony, bardzo dużo osób wciąż z nich korzysta, bo nie ma w zwyczaju zmieniać telefonu na nowszy, gdy tylko pojawi się taka okazja.
Oznacza to, że osoby posiadające nowsze telefony będą miały dostęp do wszystkich najnowszych funkcji aplikacji mBanku, a te, które posiadają kilkuletnie smartfony utracą dostęp do pełnego zakresu usług bankowości internetowej.
Kiedy wejdą w życie ograniczenia korzystania z aplikacji mBanku?
Jak podaje mBank, osoby posiadające Androida starszego niż 8.0, utracą możliwość korzystania z pełnego zakresu usług już na przełomie kwietnia i maja.
Nie podano daty wprowadzenia ograniczeń dotyczących systemu IOS, ale zaznaczono, że również posiadacze iPhone’ów starszych niż 16.0 stracą dostęp do aktualizacji aplikacji.
Popularność bankowości internetowej
Z danych podanych przez mBank wynika, że z ich aplikacji korzysta 3,4 mln osób.
Aplikacje mobilne innych banków także są bardzo popularne. Bankowość internetowa jest w Polsce na dość wysokim poziomie i jeśli tylko jest taka możliwość, to korzystamy z nowości i transakcji bezgotówkowych.
Najnowszy raport NetB@nk, przygotowany przez Związek Banków Polskich, potwierdza stale rosnącą popularność bankowości elektronicznej w Polsce. W III kwartale 2023 nastąpił znaczący wzrost liczby aktywnych klientów mobile only – aż o 4%, a łączna liczba użytkowników aplikacji mobilnych przekroczyła 21 milionów. Duże zainteresowanie bankowością mobilną wynika między innymi z wygody, łatwości obsługi i udogodnień, jakie oferują aplikacje bankowe. - czytamy na zbp.pl.