Biznes i finanse

Należysz do tych osób? Wypełnij TEN formularz a dostaniesz ZWROT pieniędzy!

Sieć Orange musi dostosować się do decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W związku z tym firma zwraca pieniądze klientom sieci. Kto może otrzymać zwrot? Co należy zrobić?

 

Sieć Orange odda klientom pieniądze 

Sieć Orange musi zrealizować postanowienie UOKiK, które dotyczy opłat za kontakt z infolinią Orange lub nju oraz opłat za usługę diagnozy uszkodzenia usług stacjonarnych.

Klienci musieli płacić 29 groszy za minutę połączenia na infolinii mimo posiadania pakietu darmowych połączeń do sieci komórkowych i stacjonarnych.

Konieczne było także uiszczenie opłaty za usługę technika, który diagnozował problem z Internetem. Opłata ta wynosiła 49 złotych.

„Pod koniec sierpnia br. UOKiK wydał decyzję dotyczącą zwrotu naszym klientom kosztów za połączenia z infolinią Orange i Nju oraz naliczania opłat za usługę diagnozy uszkodzenia usług stacjonarnych. Przypomnę, że zobowiązaliśmy się wykonać tę decyzję, która wynikała z naszego dialogu z urzędem. Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy w marcu 2023 r. Pozostałe zobowiązania wykonamy zgodnie z harmonogramem. Aby ułatwić Wam otrzymanie zwrotu opłat – lub w zamian pakietów GB – właśnie uruchomiliśmy możliwość składania wniosków o zwrot za połączenia na infolinię. Wszystkie niezbędne informacje, w tym czy przysługuje Wam zwrot, udostępniliśmy na stronach Orange i Nju.” – czytamy w komunikacie biura prasowego Orange.

 

Kto może otrzymać zwrot?

Zwrot poniesionych kosztów (infolinia) otrzymają klienci którzy:

  • dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.,
  • zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.,
  • w czasie kontaktu z infolinią mieli pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe,
  • nie złożyli reklamacji dotyczących kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź.

Zwrot kosztów (diagnoza serwisanta) otrzymają klienci, którzy:

  • Od 7 czerwca 2022 r. do dnia zaprzestania pobierania opłaty zapłacili  za diagnozę uszkodzenia. Jeśli ponieśli ten koszt więcej niż jeden raz otrzymają wielokrotność 49 zł.
  • Nie mieli pozytywnie rozpatrzonej reklamacji dotyczącej opłat za diagnostykę.

 

 

Zwrot kosztów lub darmowy pakiet danych

Klienci sieci mogą zdecydować, czy chcą otrzymać zwrot poniesionych kosztów, czy jednorazowy, darmowy pakiet danych:

  • 30 GB – dla osób, które dzwoniły na infolinię Orange,
  • 9 GB – dla osób, które dzwoniły na infolinię nju.

 

Jak ubiegać się o zwrot?

Operator Orange uruchomił stronę za pośrednictwem której można składać wnioski w sprawie zwrotu koszów. Znajdziesz ją TUTAJ.

Nasz czytelniczka poinformowała, że ubiega się o zwrot za usługę serwisanta. Pani Aleksandra załatwiła sprawę przez chat na stornie Orange. Podała numer konta, na które ma wpłynąć zwrot poniesionych kosztów. Procedura zajęła trzy minuty. 

WAŻNE: Osoby, które same nie zgłoszą się po zwrot i tak odzyskają pieniądze. Wówczas zapłacą niższy rachunek lub dostaną doładowanie.

Popularne artykuły

Ograniczenie najtańszych produktów w marketach?! Taki jest nowy pomysł Ministerstwa Rolnictwa!

Po której stronie łóżka śpisz? To może mieć znaczenie!

Ciąża jest "zaraźliwa". Czy to w ogóle możliwe? Naukowcy potwierdzają