Newsy

Koniec z e-receptami bez wychodzenia z domu? Resort zdrowia wyłączył TPK

Ministerstwo Zdrowia zdecydowało o wyłączeniu Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Pacjenci mogą obecnie skorzystać z infolinii. Niestety nie oferuje ona dotychczasowych opcji i usług. 

Koniec z Platformą Pierwszego Kontaktu

15 grudnia 2023 roku Resort Zdrowia wyłączył TPK – Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Teleplatforma Pierwszego Kontaktu funkcjonowała od czasu pandemii koronawirusa.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu pozwalała na:

  • uzyskanie specjalistycznej porady medycznej,

  • e-skierowania,

  • e-zwolnienia,

  • e- recepty.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) działała na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Dzięki niej łatwiej niż dotychczas można było otrzymać niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. W dodatku bez wychodzenia z domu, cyfrowo i wygodnie.

„15 grudnia br. rozwiązała się umowa Ministerstwa Zdrowia z operatorem Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK). TPK powstała w czasie pandemii COVID-19. Działanie platformy było ściśle związane z przepisami tzw. specustawy covidowej, które obowiązują do końca roku. Dlatego także rozwiązuje się umowa dotycząca TPK. Konsultanci TIP nie udzielają porad medycznych” - czytamy w komunikacie na rządowej stronie.

Pacjenci mogą skorzystać z infolinii

Pacjenci mogą obecnie skorzystać z infolinii (TIP – Telefoniczna Informacja Pacjenta).

  • Pacjenci z Polski mogą zadzwonić pod numer 800 190 590

  • Pacjenci z zagranicy mogą zadzwonić pod numer +48 22 125 66 (konsultacja dostępna w języku ukraińskim, rosyjskim, angielskim).

Niestety dzwoniąc pod wyznaczony numer nie uzyskamy zwolnienia L4 oraz porady. Na infolinii uzyskamy informacje dotyczące placówek medycznych oraz postępowania przy zakażeniu Covid-19.

Dzwoniąc pod wyznaczone numery uzyskamy następujące informacje:

  • o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej,
  • o najbliższym SORZE,
  • o najbliższej aptece, w której można znaleźć dany lek.

Pacjenci mogą korzystać z infolinii 24 godziny na dobę – 7 dni w tygodniu.

Popularne artykuły

Czym jest cytrulina? Gdzie ją znaleźć i jakie ma właściwości?

Tak reaguje ciało kobiety na presję bycia idealną matką! Lista negatywnych objawów jest bardzo długa

Po 20 latach koniec z łagodnymi karami! Te mandaty mogą być nawet 15 razy wyższe!