Newsy

Pracownicy supermarketu z kamerkami na ubraniach! Co z prywatnością klientów?

Pracownicy sieci Lidl będą nosić na sobie kamerki w trakcie pracy. Podyktowane jest to, zdaniem właścicieli firmy, względami bezpieczeństwa. Czy klienci będą więc nagrywani podczas robienia zakupów? Na pierwszy ogień idą sklepy znajdujące się w Wielkiej Brytanii. Poznaj szczegóły.

Lidl zainwestuje 2 mln funtów w bezpieczeństwo

Sieć sklepów Lidl jest współzałożycielem inicjatywy mającej na celu zwalczanie przestępstw w handlu detalicznym. Inicjatywa nosi nazwę Project Pegasus.

Okazuje się bowiem, że z roku na rok odnotowuje się coraz więcej kradzieży w tym właśnie sektorze. Dotyczy to również Polski, gdzie ostatnie policyjne dane wskazują, że w ujęciu rocznym, w pierwszym półroczu 2023 r. liczba kradzieży wzrosła o 40 proc.

Branża planuje się zjednoczyć swoje siły z plagą przestępstw. Jednym z pierwszych kroków ma być właśnie zaopatrzenie pracowników w kamerki na ubraniach roboczych.

Lidl zaopatrzy pracowników w kamerki

Dyrektor generalny Lidl GB informuje, że w urządzenia monitorujące zostaną wyposażeni wszyscy pracownicy w 960 sklepach w Wielkiej Brytanii. Proces wdrażania kamerek rozpocznie się pod koniec listopada i ma zakończyć się wiosną 2024 roku. 

Koszt takiej inicjatywy to ponad 2 mln funtów. Pieniądze te pójdą między innymi na zakup sprzętu, ale także na szkolenia pracowników w zakresie korzystania z kamerek oraz dbania o prywatność klientów.

Jest to pierwszy raz, gdy takie rozwiązanie zastosowane zostaje na tak dużą skalę. Wiadomo już jednak, że mniejsze sklepy planują iść w ślady Lidla.

Czy prywatność klientów będzie naruszana?

Pomimo tego, że pracownicy będą mieli kamerki przypięte do ubrania roboczego, na wysokości piersi, prywatność klientów ma nie być naruszana - zapewnia sieć sklepów Lidl.

Nie wiadomo, jakie konkretnie zasady prywatności będą stosowane, jednak pracownicy mają zostać przeszkoleni przestrzegania przepisów dotyczących prywatności. 

– Niezbędne jest, aby branża zjednoczyła się w celu znalezienia nowych i innowacyjnych sposobów zwalczania poważnej i zorganizowanej przestępczości detalicznej. Projekt Pegasus stwarza realną szansę dla sprzedawców detalicznych, policji i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych na współpracę w celu przeciwdziałania alarmującemu wzrostowi liczby incydentów, z którymi codziennie spotykają się pracownicy handlu detalicznego – przekazał dyrektor generalny Lidl GB, Ryan McDonnell. Kamery mają też uchronić pracowników przed przemocą.

Popularne artykuły

Wykładzina dywanowa − postaw na wygodę!

Ponad 90% osób używa ich do czyszczenia uszu a to błąd!

Złap dyrektora za kolano i pomyl kroki w polonezie! Dziwne przesądy studniówkowe