Trwa nabór wniosków 300+. Ten BŁĄD najczęściej popełniają rodzice!
1 lipca ruszył nabór wniosków o 300 plus, czyli o świadczenie “dobry start”, którego celem jest wsparcie rodziców w przygotowaniu wyprawki szkolnej. Do tej pory wpłynęło już 885 327 wniosków. Warto jednak wiedzieć, że sporo wniosków wpłynęło do ZUS z błędami. Sprawdź więc, czego unikać.
Ruszył nabór wniosków o 300 plus
Wnioski o 300 plus można składać już od 1 lipca. Jeśli rodzicom uda się poprawnie złożyć wniosek do końca sierpnia, 300 plus “na start” otrzymają już we wrześniu.
Wnioski można składać jednak aż do końca listopada. Warto natomiast pamiętać, że składając wniosek po upływie sierpnia, pieniądze na konto otrzymamy w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
Nic więc dziwnego w tym, że rodzice tłumnie składają wnioski w pierwszym możliwym terminie. Gwarantuje to bowiem wypłatę 300 plus we wrześniu. We wnioskach pojawia się jednak sporo błędów, które dotyczą ważnego punktu.
Wniosek o 300 plus - najczęstszy błąd przy wypełnianiu
Wnioskując o świadczenie 300 plus rodzice muszą dokładnie sprawdzić informacje w nim zawarte. Pomyłka może spowodować opóźnienie w wypłacie świadczenia.
Aby poprawnie wypełnić wniosek, należy podać:
- dokładny adres miejsca zamieszkania,
- numer rachunku bankowego, na który ma być przekazane świadczenie dobry start,
- dane dzieci, na które składa się wniosek,
- dokładne dane adresowe szkół, w których od września będą się uczyć dzieci.
Z listy powyższych informacji, rodzice najczęściej błędnie wpisują numer konta, na które wysłane powinny być pieniądze. Często też wpisywany jest niedokładny adres szkoły.
- Bardzo ważne jest przy wypełnianiu wniosku nawet kilkukrotne sprawdzenie numeru konta. Pieniądze ZUS będzie wypłacał tylko na konto, więc ważne jest, aby numer był poprawny – dodaje. – Błąd w numerze konta to jeden z najczęstszych błędów, jaki popełniają wnioskujący – przestrzega Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Jak złożyć wniosek o 300 plus?
Warto wiedzieć, że wnioski o 300 plus można składać jedynie drogą elektroniczną do ZUS - za pomocą aplikacji mZUS, Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
Wniosek można składać bez względu na dochody, na każde dziecko które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.