Rewolucyjne zmiany w sieci sklepów ZARA! Tego nikt się nie spodziewał!
Zara jest jedną z najpopularniejszych marek odzieżowych. Jej rosnąca popularność sprawiła, że właściciele firmy stawiają na ubrania typu basic biznes. Jednak chcą oni wyjść naprzeciw swoim klientom. Co się zmieni?
Odzież używana w Zarze
Sieć sklepów odzieżowych Zara jest znana z bogatej oferty ubrań typu basic biznes w przystępnej cenie. Rosnąca popularność firmy sprawiła, że jej właściciele postanowili poszerzyć swoją ofertę. Od teraz w sklepach będzie można kupić odzież używaną.
Hiszpańska marka razem z nowymi trendami postanowiła zrezygnować z tzw. fast fashion, czyli szybkiej mody, która jest produkowana masowo na szeroką skalę. Zamiast tego do swojej obecnej oferty właściciele dodadzą odzież używaną, która ma zostać wprowadzona do końca 2023 roku. Na chwilę obecną zmiany mają dotyczyć sklepów w Hiszpanii, jednak kto wie czy działania te nie zostaną wprowadzone również do Polski.
Rynek odzieżowy
Niestety z danych wynika, że rynek odzieżowy na świecie ma się coraz gorzej. Wiele popularnych marek ogłasza upadłość, która jest spowodowana inflacją, pandemią oraz świadomością ekologiczną.
Zmiany i produkcja coraz większej ilości towarów eko spowodowała, że przedstawiciele firm muszą iść w parze z obowiązującymi trendami. Dlatego wiele marek stawia na odzież używaną.
Kolejnym trendem ekologicznym jest produkcja ubrań z recyklingu. Według badań:
“Na całym świecie ponad 60 proc. ubrań można ponownie wykorzystać, a kolejne 35 proc. można przetworzyć na czyściwa przemysłowe lub przekształcić w podstawowe włókna w celu wytworzenia nowych produktów.” - teraz-srodowisko.pl
Czy Polacy kupują odzież używaną?
Badania pokazują, że aż 65 % Polaków kupuje ubrania w tzw. lumpeksach. Najczęściej po odzież używaną sięgają młodzi ludzie:
“Ludzie młodzi zaglądają do takich sklepów częściej niż osoby starsze – 83 proc. badanych w wieku do 25 lat deklaruje, że chętnie kupuje w lumpeksach. W starszych grupach zwolenników second-handów jest mniej, ale to wciąż niemal 2/3 ankietowanych (powyżej 65 proc.).” - strefabiznesu.pl