Styl życia

Popularna margaryna próbuje udawać masło? Perfidne sztuczki producentów

Producenci nie od dziś stosują różne zabiegi, aby skłonić konsumentów do zakupu ich produktów. Czasem jednak stopień manipulacji jest tak duży, że efekt jest wręcz odwrotny. Tak było w przypadku popularnej margaryny Ramy, której internauci zarzucają, że za bardzo próbuje udawać naturalne masło. 

Rama próbuje udawać masło?

W Polsce od lat panuje przekonanie, że masło jest lepszym produktem od margaryny. Wolimy jego smak i uważamy, że jest zdrowsze. 

Producenci zdają sobie z tego sprawę, dlatego robią wiele, abyśmy ich margaryny kojarzyli z masłem.

Czasem jednak posuwają się o krok za daleko i efekt jest odwrotny. Zamiast skusić konsumentów do zakupu margaryny kojarzącej się z masłem, wywołują falę krytyki i powodują, że konsumenci czują się oszukani.

Tak właśnie wydarzyło się w przypadku Ramy, która napisami na swoim opakowaniu zbyt mocno zaczęła sugerować, że nie jest margaryną, a masłem.

“Używaj jak MASŁO”

Takie właśnie hasło widnieje na nowym opakowaniu margaryny Rama. Teoretycznie nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że słowo “Masło” jest o wiele bardziej wyeksponowane na opakowaniu, niż poprzedzająca go fraza “używaj jak”.

Konsument widzi więc w pierwszej kolejności słowa “Rama” i “Masło”, co może sugerować, że nie jest to margaryna. 

Wprawdzie poniżej tego hasła widnieje napis informujący, że produkt wykonano z „roślinnych naturalnych składników”, jednak jest on wykonany o wiele mniejszą czcionką.

W opisie produktu wyraźnie widnieje także “82%”, co niektórzy internauci uznali za próbę sugerowania, iż jest to 82 procentowe masło. Cała fraza jednak brzmi: “ma o 82% mniejszy wpływ na klimat niż tradycyjne masło*”. 

Producenci być może mieli nadzieję, że dzięki takiemu sprytnemu zabiegowi uda im się skłonić konsumentów do zakupu swojego produktu. Efekt jest jednak odwrotny.

Zarówno na Twitterze jak i w innych portalach społecznościowych pojawiły się zarzuty o to, że Rama udaje masło i chce oszukać klientów. Wiele osób twierdzi, że granica sprytnego marketingu została przekroczona.

Źródło: https://www.rama.com/pl-pl/produkty/rama-uzywaj-jak-m4slo/rama-uzywaj-jak-m4slo

Czy Rama wprowadza konsumenta w błąd?

W serwisie bezprawnik.pl przytoczono przepis prawny, który opisuje sytuację wprowadzania konsumenta w błąd:

Wprowadzającym w błąd działaniem może być w szczególności:

1) rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji;

2) rozpowszechnianie prawdziwych informacji w sposób mogący wprowadzać w błąd;

Jednak w przypadku Ramy, gdy przeczytamy dokładnie napisy na opakowaniu widzimy, że nie podaje ona nieprawdziwych informacji na temat swojego produkty. Nie uważa, że jest naturalnym masłem, a jedynie, że warto używać ją “jak masło”. 

Fakt, że niektóre słowa wyeksponowane są o wiele bardziej sprawia jednak, że konsument może pomylić ten produkt z masłem. 

Popularne artykuły

Syn Davida Beckhama poślubił córkę miliardera! Para poprosiła o nietypowy prezent

Legionella w przedszkolu w Warszawie! Placówka wydała oświadczenie

Nie daj się nabrać na REKLAMY!