Newsy

Lidl testuje nowe rozwiązanie! Jeszcze w tym roku pojawi się we wszystkich sklepach!

Już wkrótce ze sklepów Lidla znikną papierowe etykiety. Zastąpią je elektroniczne cenniki, które mają ułatwić pracę pracownikom sklepów oraz zapewnić szybkość i rzetelność komunikacji informacji.

Lidl wprowadza elektroniczne etykiety

Etykiety elektroniczne (Electronic Shelf Label, ESL) z końcem maja 2023 r. pojawią się w przeszło 300 placówkach Lidl Polska. Natomiast ich wdrożenie we wszystkich sklepach sieci planowane jest do końca sierpnia. Zgodnie z aktualnymi informacjami umieszczonymi na stronie internetowej sieci, posiada ona obecnie ponad 800 sklepów w całej Polsce.

Jaki jest powód zmian?

Elektroniczne etykiety w Lidlu są odpowiedzią m.in. na niedobór pracowników. Wprowadzone zmiany sprawią, że zatrudnieni nie będą już musieli drukować i zmieniać cennika. Warto podkreślić, że jednocześnie zmniejszy to zaangażowanie pracowników sklepów i pozwoli im poświęcać więcej czasu na inne czynności w sklepie.

Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu klienci mają mieć pewność, że dane typu: cena, kraj pochodzenia, gramatura i promocje są zawsze aktualne. ESL jest bowiem połączony z systemem zarządzania towarami. Dlatego też wszelkie zmiany cen oraz informacji o produkcie niemal automatycznie wczytają się na e-cenówkach. Pozwoli to wyeliminować potencjalne ryzyko błędnej lub nieaktualnej informacji o produkcie. Jest to szczególnie istotne przy porannych zakupach, kiedy w sklepie wprowadzanych jest najwięcej zmian.

Nie bez znaczenia zostają też kwestie związane z ekologią. Wdrożenie ESL sprawi, że sklepy Lidla będą zużywać mniej papieru (oszczędzą nawet 120 ton rocznie) i tuszu.

Konsekwentne testy

Elektroniczne cenówki Lidl testuje od niedawna, ale za to konsekwentnie. Jeszcze na początku 2022 r. można je było spotkać zaledwie w kilku sklepach. Natomiast dziś są stosowane przez ponad 200 sklepów m.in. w Poznaniu, Warszawie oraz we Wrocławiu. Rzeczniczka Lidla podkreślała:

„Na bieżąco je udoskonalamy, dążąc do tego, aby były jak najczytelniejsze dla klientów, i jak najprostsze w obsłudze dla pracowników”.

Warto podkreślić, że omawiane cenówki są podobne do klasycznych ramek. Ich niewątpliwą zaletę stanowi fakt, że dzięki dużym cyfrom i literom umieszczone na nich informacje są widoczne jeszcze lepiej niż wcześniej.

Uważacie, że to zmiana na lepsze?

Popularne artykuły

Rozwód kilka miesięcy po ślubie! Dlaczego tak się dzieje?

Jak odtłuścić placki ziemniaczane?

10 zastosowań wazeliny, które ułatwią Ci życie!