Pierwsza korekta rozkładu jazdy PKP w 2023 roku. Towarzyszy jej rewolucja w sprzedaży biletów!
Od 12 marca 2023 r. zmianie ulegnie rozkład jazdy pociągów PKP Intercity. Oprócz tego PKP Intercity zapowiada rewolucję w sprzedaży biletów.
Korekta rozkładu jazdy
Rozkład jazdy na 2023 r. wszedł w życie w połowie grudnia. Dodatkowo w okresie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy PKP Intercity wprowadza korekty, których zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do prac modernizacyjnych prowadzonych na liniach kolejowych. 12 marca br. wejdzie w życie druga z nich. Kolejne zaplanowane są na 11 czerwca, 3 września oraz 12 listopada.
Wśród najważniejszych zmian można wymienić:
- nowe postoje handlowe w Warszawie, które ułatwią przesiadki na inne pociągi oraz linie metra,
- nowe połączenia na Pomorzu,
- dodatkowe połączenia Krakowa z resztą kraju,
- przywrócenie ruchu kolejowego przez Zbąszynek,
- a także wiele zmian tras pociągów.
Łatwiejsze wyszukiwanie
Poza zmianami w kursowaniu pociągów PKP Intercity wprowadza również zmiany w swojej aplikacji i systemie internetowym. W celu ułatwienia wyszukiwania połączeń, pojawi się nowa funkcja metastacji. Dzięki niej w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejsca, w którym rozpoczyna i kończy się podróż. Wówczas system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości.
W praktyce oznacza to, że jadąc z Wrocławia do Poznania wpisać frazę „Wrocław”. System pokaże wszystkie pociągi odjeżdżające z różnych stacji w mieście. Podobnie jest z celem podróży. Po wpisaniu frazy „Poznań”, system pokaże pociągi zatrzymujące się na różnych stacjach w stolicy Wielkopolski.
Większa dostępność biletów PKP Intercity
PKP Intercity chce także poszerzyć sieć punktów dystrybucji biletów na przejazdy pociągami. Oferta skierowana jest do firm z własną lub partnerską siecią dystrybucji towarów czy usług. Wymogiem jest, by miały co najmniej 50 punktów stacjonarnych i mogły się wykazać doświadczeniem w sprzedaży usług podmiotów zewnętrznych. Dotyczy to m.in.
- sieci kiosków lub saloników prasowych
- sieci sklepów spożywczych
- sieci stacji paliw
- sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe.
Tomasz Gontarz z zarządu PKP Intercity wskazuje na korzyści takiego rozwiązania:
„Dla potencjalnych partnerów to szansa na sprzedaż biletów przewoźnika, którego popularność stale rośnie, na jasnych i atrakcyjnych zasadach".
Warto zaznaczyć, że już teraz bilety PKP Intercity są dostępne na platformach:
- KOLEO
- mPay
- e-podróżnik.pl
- SkyCash.
Szczegółowe informacje na temat najnowszych zmian można znaleźć m.in. na stronach: portalpasazera.pl, rozklad-pkp.pl, przewoźników oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP.