Czym jest mirroring? Dzięki tej metodzie skradniesz serce każdego!
Ta technika uwodzenia sprawi, że zdobędziesz sympatię każdej osoby. Czym jest mirroring i jak wpływa na relacje międzyludzkie? Wyjaśniamy
Na czym polega mirroring?
Nazwa została zapożyczona z języka angielskiego i oznacza lustrzaną technikę naśladowania osoby, której względy chcemy zdobyć. Wystarczy, że zaczniemy ćwiczyć komunikacje niewerbalną taką jak mimika twarzy, gesty i język ciała. Efekty zapewnią nam zbliżenie się do wybranej osoby, ponieważ zobaczy ona w nas własne odbicie.
Co więcej, ta technika nie ogranicza się wyłącznie do uwodzenia potencjalnego partnera czy partnerki. Dzięki ćwiczeniom możemy zdobyć względy znajomych, z którymi chcemy się zaprzyjaźnić, a nawet swojego pracodawcy.
Znaczenie mirroringu
Celem tej metody jest unaocznienie naszych gestów, mimiki i zachowań w taki sposób, aby pokazać osobie, na której nam zależy, że potrafimy z nią współodczuwać. Nasza postawa zapewni drugiej osobie zrozumienie, że jest dla nas ważna oraz że jesteśmy do niej podobni.
W taki sposób dążymy do stworzenia harmonii, która powstaje poprzez gesty, postawę ciała i łączy nas z drugim człowiekiem. Przykładowo:
- Marszczymy nos, gdy druga osoba marszczy nos
- Zakładamy prawą na lewą nogę, gdy druga osoba to robi
- Uśmiechamy się, gdy się uśmiecha
Jest to dyskretne dopasowanie się do obiektu naszych zainteresowań.
Mirroring w komunikacji
Badania wykazały, że technika nie ogranicza się wyłącznie do naśladowania gestów i mimiki twarzy. Eksperci wykazują, że możemy pójść o krok dalej i zastosować ten trik w procesach komunikacyjnych. Zaletami wynikającymi z mirroringu są m.in.:
- “Rozwiązywanie” języka rozmówcy
- Tworzenie poczucia, że nasz rozmówca jest dla nas ważny
- Wzmacnianie poczucia, że jest słuchany z zaciekawieniem
Aby to osiągnąć należy skupić się na treściach, które są wypowiadane. Musimy zatem użyć w swojej wypowiedzi od dwóch do trzech słów, które zostały wypowiedziane przez naszego rozmówce i powtórzyć je w formie pytania.
Przykład:
“Klient: Wie Pan, u nas w tej chwili duże się dzieje
Sprzedawca: Dużo się dzieje?
K: No tak, mamy spore problemy z pracownikami
S: Spore problemy?
K: Tak. Wie Pan, jest bardzo duża rotacja, ludzie co chwile się zwalniają, odchodzą, nowi przychodzą i zostają na bardzo krótko” - szymonlach.com
Czy stosowaliście już mirroring?