Awaria popularnego serwisu społecznościowego!
Wielu internautów zgłasza problemy związane z popularnym serwisem społecznościowym m.in. brak możliwości zalogowania się i blokady kont. Pojawiło się już oficjalne oświadczenie platformy w tej sprawie.
Globalna awaria
Dziś (31.10.2022 r.) w godzinach popołudniowych użytkownicy z całego świata zaczęli zgłaszać problemy związane z zalogowaniem się do swoich kont na Instagramie. To jednak nie koniec kłopotów. Część profili została zawieszona i nie można ich znaleźć w wyszukiwarce. Ponadto na wielu kontach spada liczba obserwujących. Wielu osobom nie działa aplikacja mobilna i nie mogą edytować swoich profili.
Z informacji pochodzących z serwisu Downdetector wynika, że usterki mają charakter globalny. W Polsce po godzinie 14 serwis społecznościowy odnotował aż 26 tysięcy zgłoszeń dotyczących awarii.
To nie pierwsze takie problemy
Instagram jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na całym świecie. Z aplikacji korzysta codziennie ponad 500 milionów osób. Jednak w ciągu ostatniego miesiąca jest to już 2 awaria związana z firmą Meta.
Niedawno internauci zgłaszali problem z aplikacją Whatsapp, polegający na braku możliwości odpowiadania na wiadomości. Dzisiejszy brak dostępu do kont również spowodował przerażenie wśród użytkowników. Na szczęście nie trzeba było długo czekać na odpowiedź serwisu społecznościowego. Na oficjalnym profilu Instagrama poinformowano o awarii:
„Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy z was mają problemy z dostępem do swojego konta na Instagramie. Zajmujemy się tym i przepraszamy za niedogodności.”
Co mogą zrobić użytkownicy?
Przyczyny awarii nadal nie są znane i nie wiadomo jak długo potrwa naprawa. Wśród komentarzy internautów możemy przeczytać wiele wątpliwości na ten temat podobnych do poniższego:
„To, że blokują konta wszyscy wiemy, ale czy one wrócą i czy da się je potem odzyskać?”
Okazuje się, że w przypadku zablokowania konta na platformie pojawia się komunikat, który pozwala na odwołanie się od nałożonej blokady. Prawdopodobnie wszelkie zmiany zostaną automatycznie naprawione przez właścicieli serwisu, bez konieczności ingerencji użytkowników. Natomiast wydane oficjalne oświadczenie na Instagramie, może uspokoić posiadaczy zablokowanych kont.