Newsy

Rejestracja firmy wyłącznie online! Rząd szykuje zmiany

Aktualnie osoby, które chcą założyć działalność gospodarczą, mogą to zrobić na trzy sposoby. Mogą udać się z odpowiednim wnioskiem do urzędu, wysłać go listownie lub zarejestrować działalność drogą elektroniczną. Rząd szykuje pewne zmiany i już niedługo rejestracja firmy będzie odbywać się wyłącznie online! Dowiedz się więcej na ten temat.

Jak obecnie wygląda proces rejestracji firmy?

Aktualnie w celu zarejestrowania firmy przedsiębiorca składa wniosek do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Może to zrobić na trzy sposoby: udać się z odpowiednim wnioskiem do urzędu, wysłać go listownie lub zarejestrować działalność drogą elektroniczną. Jak się okazuje już wkrótce ten ostatni sposób może być jedynym dostępnym dla osób, które chcą założyć działalność gospodarczą.

Rejestracja firmy wyłącznie online! Rząd szykuje zmiany

Rząd szykuje pewne zmiany i już niedługo rejestracja firmy będzie odbywać się wyłącznie drogą elektroniczną!

Rozpoczęto prace nad projektem ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy. Wynika z nich, że zostaną wprowadzone nowe przepisy, które sprawią, że rejestracja firmy będzie możliwa wyłącznie online.

Autorzy projektu informują:

„W ramach projektu przewiduje się wprowadzenie możliwości składania wniosków o wpis w CEIDG tylko online i rezygnację z formy papierowej. Należy zaznaczyć, że rozwiązanie to jest oczekiwanym następstwem postępującej elektronizacji usług publicznych, natomiast aby wyjść naprzeciw potrzebom obywateli niekorzystających z technologii cyfrowych, planowane jest rozłożenie procesu całkowitej elektronizacji w czasie. Okres pandemii pokazał, że przedsiębiorcy oraz infrastruktura technologiczna CEIDG są gotowe do przejścia na pełny proces elektroniczny w zakresie rejestracji działalności.”

Kiedy zmiany wejdą w życie?

Planowany termin przyjęcia projektu przez Rząd to IV kwartał 2022 r. Jednak jak na razie nie wiadomo, kiedy konkretnie zmiany wejdą w życie. Być może stanie się to od 1 października 2026 roku, czyi daty od której przedsiębiorcy będą mieć obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych.

Projekt budzi kontrowersje

Projekt Rządu budzi pewne kontrowersje, zwłaszcza wśród starszych osób, które mogą mieć problem z załatwianiem spraw elektronicznie.

Choć możliwość załatwiania różnych formalności drogą elektroniczną jest sporym ułatwieniem, to zmuszanie do korzystania z tego rozwiązania wszystkich, wydaje się niewłaściwe.

Popularne artykuły

Wyrzucasz obierki z ogórków? Robisz duży błąd! Zobacz, jak dać im drugie życie!

Nie odbieraj połączeń od tych numerów! Możesz stracić przez to pieniądze!

WYKORZYSTAJ RESZTKI MYDŁA!